Het Waregemse bedrijf heeft nood aan digitale profielen. Volgens Joeri De Waele, chief customer experience officer bij TVH, bestelt maar liefst 80% van de klanten de gevraagde onderdelen online. “Voor TVH is het dan ook heel belangrijk om onze digitale customer experience te blijven optimaliseren”, zegt De Waele. “Hiervoor zijn we op zoek naar geschikte profielen op de arbeidsmarkt. Ook intern zit heel wat talent, maar we moeten nog meer focussen op het digitale denken. Daarom bieden we onze medewerkers de kans om zich om te scholen tot echte digitale experts. Na deze eenjarige opleiding, op maat van TVH, zullen zij mee de verdere digitalisatie in hun departement trekken. Dit zal zorgen voor een nog betere kruisbestuiving tussen de afdelingen.”
Nele Verschuere, field marketing specialist bij TVH, is één van de twintig collega’s die aan de opleiding zal starten: “Als marketeer voel ik dat digitale kennis cruciaal is in mijn functie”, aldus Nele. “Dat TVH voluit kiest voor de digitale transformatie juich ik zeker toe. Met deze opleiding zal ik een voortrekker zijn van het digitale luik in mijn team. Ik kijk er dan ook heel erg naar uit om het getuigschrift van dit postgraduaat te behalen en ben blij dat TVH mij deze kans geeft.”
Naar hoger niveau tillen
Peter Geiregat, chief people officer beaamt dit: “We investeren graag in onze medewerkers om hen naar een hoger niveau te tillen”, zegt Geiregat. “Nu schakelen we nog een versnelling hoger met de digitale transformatie. We zoeken natuurlijk ook externe profielen, want er staan 250 vacatures online, maar door in te zetten op bijscholing van onze eigen medewerkers houden we de ervaring in het bedrijf. Ze blijven tijdens hun opleiding ook hun huidige job uitoefenen en combineren dat een volledig academiejaar met lessen op maandag. De helft van de lessen volgen de ingeschreven collega’s na de werkuren. Dat ze deze tijdsinvestering willen doen, is het bewijs dat ze echt gemotiveerd zijn.”