bozar

Bozar verkoopt blikjes cultuur in een automaat en via Deliveroo

BRUSSEL - Samen met de start van het nieuwe cultuurseizoen lanceert het Brusselse Paleis voor Schone Kunsten de ‘Bozar Market’. Twee weken lang verkoopt Bozar blikjes met cultuurtickets via een automaat of via maaltijdenkoerierdienst Deliveroo.

In het blikje cultuur, dat er net zoals een frisdrankblikje uitziet, zit een duoticket voor concerten, tentoonstellingen, films of literatuuravonden. De blikjes zijn bovendien verzamelobjecten die speciaal voor de Bozar Market werden gemaakt.

Ze zijn te koop op twee manieren: via een verkoopautomaat in de binnentuinen van het Grand Hospice, het sociaal-cultureel project in de Brusselse Grootgodshuisstraat, of via het platform van Deliveroo. De blikjes worden in een straal van vier kilometer van het centrum geleverd door Deliveroo.

Drie categorieën

De keuze voor de cultuurliefhebbers is groot en daarom zijn de blikjes opgedeeld in drie grote categorieën. ‘Discover’ omvat de evenementen voor wie Bozar voor het eerst komt ontdekken. ‘Dare’ speelt in op de nieuwsgierigheid van de toeschouwers die wel eens van een verrassing houden die ietwat anders is. ‘Deep Dive’ tot slot is er voor de mensen die hongeren naar diepere ervaringen en emoties.

Op elk blikje cultuur staat uitgelegd welke voorstelling je te zien krijgt. Via een unieke QR-code in het blikje kan je de tickets downloaden. De actie loopt nog tot en met 7 oktober.