Lobster Fish 22 groepsfoto

Christof Malysse (Lobster Fish) predikt optimisme op zijn eigen foodmarkt

DEERLIJK - Kijk naar de foto met  stralende ogen en gezichten en u raadt het al. Het team van Lobster Fish wil van onder zijn oranje bretellen in de eerste plaats optimisme verkopen. De voorbije dagen organiseerde het 25 jaar jonge Lobster Fish van de onnavolgbare CEO Christof Malysse zijn eigen foodmarkt, waar klanten en leveranciers met elkaar voorbeeldig werden 'gematcht' op een mensvriendelijke manier en in een ontspannen sfeer. Een typische 'Christof Malysse aanpak', met aanstekelijk enthousiasme en empathie te koop.

Op het tweedaagse event was het koppen lopen en smullen met alle papillen. Lobster Fish nodigde zijn 55 vaste leveranciers uit hun lekkers uit te stallen, met oesters, garnaalkroketten, kaviaar, gerookte producten, gamba, oesters, zalm, kaviaar en wat al niet meer – alles bijeen 150 verschillende producten – in het uitstalraam. Om en bij de 1.500 mensen uit de vaste klantenkring van Lobster Fish (warenhuizen, speciaalzaken, horeca, viswinkels, traiteurs, beenhouwers, enzovoort) kwamen op de foodmarkt af voor een sfeervolle proeverij en een brok magie met lichtjes, tenten en muziek.

Volgens Christof Malysse, die elke dag de polsslag van het consumentenvertrouwen voelt, is er geen reden tot klagen. Het orderboek loopt vooralsnog aardig vol. “Er is veel pessimisme, en er zit ook wel wat waarheid in”, zegt Malysse. “Dat merken ook wij aan onze heel hoge elektriciteitsrekening. Maar we laten ons niet drijven door pessimisme. Met deze foodmarkt wilden we onze klanten positief verwennen om samen met ons 25 jaar ondernemershap te vieren met een mega degustatie uit onze waaier aan topproducten.”

Lobster Fish heeft naar aanleiding van zijn 25e verjaardag ook een rebranding gedaan – met fel oranje als steunkleur – in samenwerking met Maister, de experts in het vak.