Studio Copain is de digitale marketingboetiek van oprichter en Kortrijkzaan Floris Benoit die in een eerder leven voor de Antwerps-Limburgse Mediahuis werkte. Zopas lanceerde hij het eerste nummer van het nieuwe magazine dat de toepasselijke naam ‘Copain’ meekreeg. Waarom het ver zoeken als het dichtbij ligt? Copain is een magazine over marketing, media en merken.
Het eerste nummer omvat een pak recente cases en testimonials maar ook een interview met Mediahuis-CEO Gert Ysebaert over mensgericht ondernemen. Copain wil het geprinte verlengstuk worden van alles waar we bij Studio Copain warm van worden: digital marketing, opvallende campagnes, tips & tricks om je mediaplan te optimaliseren, growth hacking, enzovoort”, zegt Floris Benoit enthousiast over zijn boorling. “Vandaar dus dat we met de nodige aandacht willen berichten over duurzame relaties met leveranciers, klanten, ons team en de planeet.“
Feestje bij wijze van dank
Het nieuwe magazine werd gelanceerd in het bijzijn van zo’n 170 partners, klanten en ambassadeurs tijdens de eerste editie van ‘Club Copain’. Club Copain is het nieuwe inspiratie-concept van Studio Copain. “We zijn als jonge start-up dagelijks dankbaar van de kansen die we krijgen van bedrijven zoals Mediahuis, Bel & Bo, Stad Brugge, Kursaal Oostende en Jim Beam”, aldus nog de CEO. “We vonden het dan ook hoog tijd om al onze klanten, zowel de lokale als nationale merken, uit te nodigen en een feestje te geven als bedanking.”
Het ‘Copain’-magazine is gratis online te bestellen via www.studiocopain.be en wordt gratis thuis geleverd.