Liesbeth Nizet heeft ruim 12 jaar ervaring in de mediabranche. Na een eerste ervaring in de e-commerce, startte ze bij de redactie van de krant Het Nieuwsblad (Mediahuis) als adjunct-chef online nieuws. Later ontwikkelde Liesbeth zich tot expert in (digitale) abonnementenwerving en -behoud.
“Namens het team van Mather ben ik bijzonder blij om Liesbeth Nizet in ons bedrijf te mogen verwelkomen”, zegt Mather-CEO Matt Lindsay in een persbericht. “Mather heeft de afgelopen jaren een aanzienlijke groei doorgemaakt in Europa. We kijken ernaar uit dat Liesbeth ons executive team komt versterken en zo ons aanbod aan onze Europese klanten verder zal helpen uitbreiden.”
Mather Economics is opgericht in 2002 en ontwikkelt analytische tools voor bedrijven om inzicht te geven in het gedrag van hun klanten. Mather heeft ongeveer 600 klanten wereldwijd, met een aanzienlijke aanwezigheid in Europa.
Die klanten bedienen op hun beurt meer dan 30 miljoen huishoudens met een totale omzet van 4 miljard dollar. In 2020 ging Mather een strategisch partnership aan met de internationale mediagroep Mediahuis die vandaag meerderheidsaandeelhouder van Mather is.