aca-normec-groepsfoto-versie01 (1)

Normeringsbedrijf ACA (Roeselare) zoekt en vindt nestwarmte in Nederland

ROESELARE - Het in Roeselare gevestigde normeringsbedrijf ACA treedt toe tot de Normec Group, een Nederlands concern  met hoofdzetel in Utrecht. Normec is een naam als een klok inzake testen en certifiëren. Beide partijen benadrukken dat hun waarden en ambities gelijklopend zijn. De integratie in een groepering met meer dan 2.500 medewerkers en actief in België, Nederland, Frankrijk en Duitsland kadert volledig in de visie van het management van het West-Vlaamse ACA en moet resulteren in een nog bredere dienstverlening. De klanten (over heel België) zullen kunnen blijven rekenen op dezelfde kwaliteit en service, zo laat ACA weten. 

 

 

ACA, nationaal erkend controle-organisme met zetel te Roeselare, is al 13 jaar de referentie voor kwalitatieve keuringen in gebouwen (elektrische installaties, gaskeuringen, energieprestatiecertificaten, rioolkeuringen, waterkeuringen,…) en grondige inspecties van hef- en hijsinstallaties (hoogtewerkers, personenliften, torenkranen, hef-en rolbruggen,…). Door een persoonlijke en grondige aanpak worden de klanten van ACA maximaal ontzorgd. Een doorgedreven digitalisatie zorgt voor een efficiënt en transparant keuringsproces. ACA voert dagelijks honderden keuringen uit voor bedrijven en particulieren.

Het huidige management, onder leiding van algemeen directeur Kurt Heyman, zal ook in de nieuwe constellatie blijven instaan voor het dagelijks bestuur van het keuringsorganisme. Al het keurend personeel en administratieve medewerkers blijven actief binnen ACA en op korte termijn worden extra aanwervingen voorzien om de huidige activiteiten te vergroten en bijkomende activiteiten uit te voeren. De hoofdzetel blijft ook verankerd in Roeselare, maar eens te meer is het de ambitie om nog actiever te worden in volledig België en het marktaandeel te vergroten.

De sterkte van digitalisatie

Eén van de stokpaardjes van ACA is de open communicatie met zijn klanten. Een doorgedreven digitalisatie van het keuringsproces staat de klant hiertoe ten dienste, zonder het persoonlijk contact uit het oog te verliezen. Keuringsverslagen zijn de dag van de inspectie consulteerbaar via een QR-code die op de installatie of op het toestel wordt gekleefd. Via een persoonlijk portaal heeft elke professionele klant toegang tot de opgemaakte keuringsverslagen en zicht op de planning.

ACA kan zowel private burgers als ondernemers tot zijn klantenbestand rekenen. Voor elk type klant wordt maatwerk aangeboden en rekening gehouden met de specifieke behoeften. Het keurend personeel wordt continu bijgeschoold teneinde steeds een kwalitatieve keuring te kunnen uitvoeren en een volledig keuringsrapport te kunnen afleveren. Het administratief personeel staat in voor een snelle, efficiënte en klantvriendelijke opvolging van elk keuringsproces.

ACA en Normec zijn ervan overtuigd dat door deze integratie een nog bredere en betere dienstverlening in de toekomst aan de klanten zal geboden worden.