Lizzy’s nieuwe oogst viert 35-jarig bestaan in het roze

WESTERLO - Waar meestal de klanten in de bloemetjes worden gezet bij een jubileum, besloten ze bij Lizzy’s nieuwe oogst in Westerlo om voor hun 35-jarig bestaan net het team achter de schermen eens in de watten te leggen. Zaakvoerster Annemie Van Eepoel weet dan ook dat haar medewerkers mede aan de basis liggen van haar succesverhaal.

Eéntje dat begon 35 jaar geleden, in een kraampje langs de Merodedreef in Westerlo. In weer en wind verkocht Annemie toen al enkel fruit en groenten gekozen op smaak en kwaliteit. Het is dan ook die onderscheiding en passie voor het vak die haar uiteindelijk zo ver brachten.

En innovatie natuurlijk, steeds weer dat stapje voor. Na enkele jaren werd haar kraampje echter te klein en kwamen er handen te kort. Al snel volgde verbouwing na verbouwing en vernieuwing na vernieuwing. Ondertussen draait Lizzy’s Nieuwe Oogst, bekroond door de groene Gault&Millau tot “Meest Creatieve Groenten en Fruit winkel van de Benelux” met 28 medewerkers.

Met de leuze “”nowbody is perfect but a Lizzy’s team can be” kregen zij aan het begin van het jaar te horen dat er de volgende maanden zou gewerkt worden rond “postiviteit”… met natuurlijk een beloning achteraf.

Deze kers op de taart vond voorbije zondag plaats. Na een teambuilding waar HR-professional Leen Goossens nog eens de puntjes op de i’s zette en positivist Pim Vandijck uitlegde waarom we beter positief in het leven en het werk staan, werd het team getrakteerd op een barbecue samen met enkele foodtrucks. Voor de ambiance zorgden een coverband en discobar. Het thema was “something pink”.

Maandag ochtend om 7.00 uur was de realiteit wel weer daar, maar iedereen startte met een glimlach en een positieve mindset.