“Maanrock is al 25 jaar een gevestigde muzikale waarde tijdens de Vlaamse festivalzomer. Maar wist je dat de bekende chips van Pringles ook al ruim een kwarteeuw worden gemaakt in de swingende stad van de Maneblussers?”
Pringles is sponsor van het gratis stadsfestival en heeft dit weekend een stand op de Schoenmarkt. De chipsfabrikant geeft er prijzen weg, maar het hoopt er proactief ook potentieel talent te benaderen voor een dertigtal vacatures in de Mechelse fabriek van moederbedrijf Kellogg Company. Het is bijvoorbeeld op zoek naar burgerlijk- en industrieel ingenieurs, labo-analisten, technische operators en teamleiders.
“Social recruiting is een nieuwe trend waarbij bedrijven het publiek ontmoeten op ongewone plaatsen, zoals festivals,” zegt Johan Van Battenburg, directeur van de Pringles-fabriek in Mechelen. Op die manier wil het bedrijf het tekort aan arbeidskrachten op een laagdrempelige manier aanpakken. “Het is namelijk niet altijd mogelijk om de beste nieuwe profielen te vinden in het bestaande netwerk van een onderneming”, vertelt Van Battenburg.
In de profielen waarvoor Pringles mensen zoekt, zijn potentiële kandidaten vaak tevreden met hun job. Ze bezoeken geen jobsites, maar ze updaten wel geregeld hun profiel op professionele netwerksites. “Ze kijken wel uit naar nieuwe kansen en ze willen graag recruiters ontmoeten. En waar kan dat beter plaatsvinden dan op Maanrock, onder het genot van muziek, een zomerse sfeer en lekker eten en drinken”, legt Johan Van Battenburg uit.