Lab 9 Geert Coolman voor RetailDetail

Lab9 verstevigt zijn positie in het Kortrijkse

KORTRIJK - Lab9 Pro, het geesteskind van eigenaar en CEO Geert Coolman, opent een bijkomend service en logistiek center aan de rand van Kortrijk. De nieuwe locatie biedt zowel B2B- als B2C-klanten Apple-herstellingen aan, net zoals in één van de de 26 Lab9 Stores. Met deze nieuw hub wil Lab9 extra capaciteit creëren om herstellingen uit te voeren en meer stock aanleggen voor vlottere leveringen. Hiermee wil het bedrijf anticiperen op de logistieke uitdagingen in de technologiemarkt. Lab9 investeerde 160.000 euro in deze nieuwe vestiging.

Lab9 Pro opent een nieuw service en logistiek center in de vroegere gebouwen van drukkerij Puntgraaf in Kortrijk (Pottelberg). De nieuwe site zal diensten verlenen op vlak van herstellingen. Het service en logistiek center biedt naast voordelen voor de klanten van Lab9, ook extra mogelijkheden voor het bedrijf zelf. Zo zal Lab9 veel meer ruimte hebben om stock aan te leggen en dat zorgt voor groeimogelijkheden.

“‘De stockvoorraad  voor onze B2B-activiteiten zal hier gecentraliseerd worden en dus vanuit Kortrijk geleverd worden”, aldus CEO Geert Coolman. “Doordat we onze capaciteit vergroten, zullen we ook op veel grotere schaal kunnen werken. We kunnen meer producten verkopen en deze ook sneller bij de klant krijgen. Dit zal hopelijk bijdragen tot de verdere groei van Lab9.”

Meer mogelijkheden

Het nieuwe center van Lab9 biedt klanten dezelfde ervaring aan met dezelfde dienstverlening, maar op een andere locatie. Het is geen stadswinkel of destination store – zoals Lab9 er ondertussen 26 telt – maar een service en logistiek center gelegen in een bedrijvenpark.

Met dit concept wil Lab9 zowel bedrijven als consumenten verder helpen. “We proberen onze klanten altijd maximaal te ontzorgen”, zegt Coolman nog.  “Dit center zorgt ervoor dat bedrijven of consumenten uit de wijde omgeving rond Kortrijk niet noodzakelijk naar een winkel gelegen in een stadscentrum moeten gaan om hun toestellen te laten herstellen. Vanaf nu kunnen ze ook gemakkelijk naar dit service en  logistiek center komen, dat goed bereikbaar is via de snelweg en waar voldoende parkeerplaatsen zijn.”

Daarnaast zet Lab9 ook zeer sterk in op pick-up & return voor bedrijven. Dankzij deze dienstverlening hoeft de klant zich niet meer te verplaatsen. Een koerier van Lab9 komt het toestel ophalen en opnieuw afleveren na de herstelling. Tijdens de garantieperiode is deze service bovendien helemaal gratis. In het nieuwe service & logistiek center kunnen B2B-klanten voor het eerst ook terecht voor same day iPhone-herstellingen.