Net zoals alle grote festivals heeft Pukkelpop diverse zones waar vips kunnen netwerken. Sponsors en andere zakelijke klanten vergasten er hun genodigden op een unieke ervaring. Voor het eerst bood Pukkelpop zelf ook een formule aan met een uitgebreid diner, geserveerd per tafel van 8 personen. “Er was veel vraag naar zo’n all-in beleving”, vertelt Leen Thys. “Daar hebben we op ingespeeld. We hebben het bewust kleinschalig en gezellig gehouden. Met 450 couverts waren alle shifts uitverkocht. C.Group van Dimitri Beckers was onze cateringpartner. Hun restaurants uit de groep (Bonta, Het Cordaat, Bragoût, Trenta Nova, Atelier V,…) hadden elk een gerecht in het menu voor hun rekening genomen. Raineri in Genk zorgde voor de aangepaste wijnen. Niets dan lovende commentaren…”
De gasten van deze formule kregen ook een vip-rondleiding in de backstage en mochten plaatsnemen op het nieuwe vip-podium aan main stage. “De reacties zijn zodanig positief dat we al nadenken over volgend jaar”, aldus nog Leen Thys. “We gaan er zeker geen massa-event van maken. Het moet kleinschalig blijven, met een uitstekende kwaliteit. Helemaal in de filosofie van Pukkelpop.”