Voetbalclub STVV versterkt de gelederen in de breedte: ondernemer Bert Stas werd weggeplukt bij Idearte om het merk van de vereniging op de kaart te zetten. Hoofddoelstelling is om het stadion Stayen opnieuw te laten vollopen en het vuur in de beleving aan te wakkeren.
De nieuwe Brand Manager heeft diepe wortels in Sint-Truiden en binnen STVV. “Als kind mocht ik al mee naar de thuiswedstrijden in het zog van mijn vader, die als journalist jarenlang STVV opvolgde”, vertelt Bert Stas. “Later was ik zelf actief als jeugdspeler, tot mijn 18de. En als je eens verliefd geraakt op jouw club, gaat die liefde nooit meer over. Ik ben STVV dus altijd van dichtbij blijven volgen. Mijn zoon Lon Stas is zelfs vernoemd naar STVV-icoon Lon Polleunis (lacht).”
In eerste instantie moet Stas het supporterslegioen terug de weg naar Stayen tonen. “Vroeger had STVV een heel duidelijke identiteit”, zegt Bert daarover. “Mes tussen de tanden, een klein en moeilijk bespeelbaar veld en rammelende platen op de tribune. Door de jaren heen is het gelaat van onze club geëvolueerd. En dat is ook logisch. Maar de Truiense voetbalcultuur blijft bestaan. Mijn bedoeling is om – samen met de supporters – die nieuwe identiteit te benoemen en ze vervolgens ook door te trekken in communicatie, maatschappelijk engagement, matchbeleving, … We willen en zullen de taal van de STVV-fan spreken, zodat iedereen zich opnieuw vereenzelvigt met de Kanaries”, besluit Bert.