_RVV3204 (1) Rutger Bevers (rechts). Foto RR

Rutger Bevers (31) is softwarebouwer en business-cupido: “Aanwerving is een kwestie van goede marketing”

ANTWERPEN - Naast mondmaskermakers en plexiglasproducenten mag ook het Antwerpse Conversation Starter gerust spreken van een 'coronasucces', eerder dan een crisis. CEO Rutger Bevers (31) bouwde samen met co-founder Dries Hendrickx een softwareplatform voor bedrijven “om netwerking events te faciliteren. Intussen is Conversation Starter een referentie als matchmaker tussen ondernemers, investeerders en academici.

“Ik hoor wel vaker een vergelijking met Tinder, en dat is niet helemaal onterecht”, vertelt Bevers. Met zijn online matchmaking-platform wist hij al klanten als Voka, Universiteit Antwerpen, Deloitte en PwC te strikken. “Sinds corona moeten we niemand het concept van online events uitleggen. Onze slimme technologie stelt organisaties en bedrijven in staat om mensen met elkaar te koppelen bij zo’n events.”

Het B2B-platform van Conversation Starter maakt online netwerken efficiënter en drijft het aantal mogelijke contacten. “Zo kan je bij een-op-een meetings een korte gespreksopener posten, waarna het systeem die gegevens verwerkt en mensen voorstelt om mee te netwerken.”

“In België hebben we een oneerlijk voordeel.”

CEO Rutger Bevers

Marketing

Recent nog haalde hij met zijn bedrijf 400.000 euro op bij investeerders. “We gaan daarmee ons product upgraden en kijken hoe we internationaal kunnen uitbreiden. In België hebben we een oneerlijk voordeel: iedereen kent ons en we zijn marktleider. We hebben onlangs iemand aangenomen in Amsterdam. Zo kunnen we Nederland als een testcase gebruiken.”

Conversation Starter groeit, maar daarvoor is nieuw talent nodig. Toch voelt de Antwerpse ondernemer weinig van de krapte op de arbeidsmarkt. “Momenteel zoeken we nog een accountmanager en een software ontwikkelaar, maar andere vacatures hebben we snel ingevuld gekregen. We hebben eerst ingezet op naamsbekendheid en marketing. Dat zorgde voor een grote herkenbaarheid bij mensen die op zoek zijn naar werk in onze sector. Eigenlijk is aanwerving een kwestie van goede marketing.”