VIVES graduaat prijs graduaat

VIVES-studenten helpen West-Vlaamse bedrijven om juiste analyses te maken

KORTRIJK - Rond deze tijd weten de meeste studenten of ze een voldoende of een onvoldoende verdiend hebben. Voor sommige jongeren kan er zelfs een meer dan eervolle onderscheiding van af. VIVES zette vijf jongeren in de bloemetjes omwille van hun verdienstelijk werk bij West-Vlaamse bedrijven.  

Voor het tweede jaar op rij pakte het graduaat ‘Sales Support’ van Hogeschool VIVES campus Kortrijk uit met een award voor de beste graduaatsproef. Tijdens een ultieme pitch verdedigden de studenten hun werk voor een jury van zowel externen als VIVES-begeleiders. Winnaars werden Ergyst Martinaj uit Kortrijk en Eloy Vanden Broucke uit Heule.

Ergyst Martinaj uit Kortrijk maakte zijn graduaatsproef voor  Belgian Fuel Card, recent gerebrand naar Radius. Hij optimaliseerde de online lead generation voor Radius als B2B bedrijf, waarbij hij aandacht heeft voor zowel sociale media, de eigen website en vergelijkingswebsite als lead generation tool. Ergyst gaat nu aan de slag bij zijn werkplek als business analyst.

Eloy Vanden Broucke uit Heule maakte zijn graduaatsproef voor TOP Motors, een bedrijf met vestigingen in Wevelgem, Roeselare, Kortrijk, Kruisem en Oudenaarde. Hij analyseerde de (voor)kennis bij kopers en verkopers van de financiële formule Autocredit en formuleerde een aantal aanbevelingen. Hij gaat nu volop voor een bachelordiploma bedrijfsmanagement.

De rol van social media

Margot Forrez uit Diksmuide schreef haar graduaatsproef in functie van de werkplek The Lightstore in Roeselare en Nieuwpoort.  Onderwerp was ‘De optimalisatie van de dienst naverkoop’, waarbij ze zowel het proces van klachtenbehandeling analyseert en suggesties tot optimalisatie maakt, alsook aanbevelingen om meer positieve reviews van projecten te krijgen.

Stan Vandewalle uit Izegem werkte voor het nieuwe bedrijf Novulo uit Ardooie. Zij maken modulaire zorgunits. In zijn graduaatsproef heeft Stan een nieuw ‘lead generation’ kanaal uit de grond gestampt, specifiek gericht op de zorgsector.

Arno Hoflack uit Brugge werkte bij Modular in Roeselare. Onderwerp van zijn graduaatsproef was ‘Dealers en social media’ bij  Modular Lighting. Hoe kan Modular de dealers aanzetten om meer gebruik te maken van sociale media en te verwijzen naar Modular? Met andere woorden: hoe kunnen we dealers gebruiken als ambassadeurs voor het merk Modular?

Ruben Servayge uit Kortrijk tot slot liep stage bij garage Traen in Jabbeke. Thema was ‘De optimalisatie van social media bij garage Traen’. Hij werkte een handleiding uit voor bedrijven om actief te zijn op sociale media.

foto: Ergyst Martinaj (student), Lieven Vandeweghe (opleidingshoofd), Eloy Vanden Broucke (student), Arno Hoflack (student), Ruben Servayge (student), Dirk Vanhegen en Charlotte Byttebier (VIVES).