Afbeelding7 Foto Aldi

Bredabaan in Merksem krijgt allergrootste Aldi van België

MERKSEM, SCHOTEN - Aldi, dat in ons land 440 winkels uitbaat waarvan tachtig in de provincie Antwerpen, is al veertig jaar aanwezig in Merksem. In januari gingen de werken aan een XL-supermarkt van start van wel 1.500 vierkante meter. Ze is daarmee de grootste van de provincie Antwerpen en samen met de winkels in Nijvel en Halle zelfs ex aequo de grootste van heel België.

“We zijn zeer trots op dit project”, zegt Bert Peeters, Senior Manager Expansie bij Aldi. “De al ruime winkel werd met bijna de helft uitgebreid. We beschikken in Merksem nu over een verkoopoppervlakte van 1.500 vierkante meter. Daarmee behoort deze zaak samen met de winkels in Halle en Nijvel zelfs tot de allergrootste Aldi’s van ons land. Ongeveer 1.600 artikelen uit ons vast assortiment worden hier aangevuld met tijdelijke food- en non-foodaanbiedingen.”

In de provincie Antwerpen stoot Merksem Willebroek van de troon, die ‘slechts’ 1.440 vierkante meter groot is. De grootste Aldi van Duitsland staat in Duisburg en is slechts 440 vierkante meter groter dan die van Merksem. Tegelijk met de uitbreiding werden vier extra medewerkers aangeworven voor het winkelteam, dat nu in totaal 22 personen telt.

 

Foto Aldi

Vier laadpalen

“Tijdens de bouw van de nieuwe winkel werd ook aandacht besteed aan de duurzaamheid van het gebouw”, aldus Peeters. “Zo werken we nu met ledverlichting. Er werd een warmterecuperatiesysteem geïnstalleerd en een meer duurzame CO²-koeling. Op de parking staan vier laadpalen ter beschikking van de klanten.”

Aldi heeft bij de nieuwe winkelinrichting de nadruk gelegd op verse producten. “De jongste jaren hebben we al forse inspanningen geleverd om ons versaanbod – dat wel degelijk aanwezig is – meer aandacht te geven”, aldus de manager.

Huismerken

“Wat zeker niet verandert, is onze succesvolle formule: hoogkwalitatieve producten aanbieden aan de gekende Aldi-prijzen”, onderstreept Peeters. “Huismerken blijven het kloppend hart van de winkel. Ze zijn goed voor 90% van het vaste aanbod. In tijden van inflatie ondersteunen huismerken de koopkracht van de consument dankzij hun uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Ze zijn vaak minstens de helft goedkoper dan de gekende merken.”

De nieuwe winkel opent feestelijk. Op de openingsdag kunnen klanten zich aan een foodtruck laten verwennen met een gezond hapje en een drankje.