Persfoto-De-Praeters-2

Amerikaanse gigant ontdekt piepjonge Hasseltse start-up

Het gekende Amerikaanse merk van rugzakken en draagtassen Eastpak heeft voor een unieke reeks van podcasts een beroep gedaan op De Praeters uit Hasselt. "Hoe ze bij ons zijn geraakt? Een raadsel..."

De Praeters werd als één van de eerste gespecialiseerde podcast-bedrijven opgericht door Koen Eykens, Pieter-Jan Theunis en Thomas Vangeel. Dit vanuit het gevoel dat mensen en bedrijven -in een wereld vol schreeuwende reclameboodschappen- steeds meer nood hebben aan verbinding, diepgang en echtheid.

Slechts enkele maanden na de opstart zocht Eastpak contact met het Hasseltse bedrijf. “Ze hadden de ambitie om een internationale podcastreeks te maken rond zelfexpressie en zagen in ons de ideale partner om dit te verwezenlijken”, zegt Koen Eykens. “De feedback op ons concept was meteen positief: ‘You nailed it!’.” En zo tekende de kleine Limburgse start-up meteen een samenwerking met een groot internationaal merk. “Met de combinatie van creatieve input en technische knowhow geraak je al een heel eind”, aldus Thomas Vangeel.

In de reeks die de 3 Praeters hebben gemaakt, vertellen interessante individuen en creatieve pioniers van over de hele wereld hoe ze mensen willen inspireren om zichzelf te zijn. “Dankzij de technologie waarover we vandaag beschikken, wordt de wereld enorm klein”, vertelt Pieter-Jan Theunis. “We kunnen van over heel de wereld podcasts opnemen. Met deze mooie referentie erbij, ligt de weg open naar nog meer spraakmakende, internationale opdrachten.”