De #brooddoosbriefjes ontstonden uit Hanne haar gewoonte om kleine briefjes in de brooddozen van haar kinderen te verstoppen. Als het voor haar kinderen werkte, dan zou het bij andere kinderen en ouders vast ook aanslaan, dacht ze. Hanne en Evelien introduceerden hun eerste #brooddoosbriefjes in februari 2021.
De lancering werd een overdonderend succes. En dus bracht het duo in augustus een tweede reeks uit: meer gezellige figuurtjes en meer motiverende boodschappen. Samen zijn de twee reeksen goed voor meer dan 160.000 briefjes.
Nieuwe figuurtjes
De derde reeks wordt een XL-editie, want in samenwerking met brooddoosproducent Amuse stelden Hanne en Evelien een pakket samen met een bedrukte brooddoos, een snackdoosje met dertig gloednieuwe #brooddoosbriefjes en een waterfles. “Een nieuwe reeks betekent ook nieuwe figuurtjes. Zo introduceren we meer groenten en fruit, maar ook donuts en nieuwe charcuterie. Op de drinkfles staan zelfs waterdruppeltjes die de kinderen motiveren om hun fles leeg te drinken”, zegt Hanne Luyten.
Met Amuse kozen Hanne en Evelien voor een duurzame, Belgische partner. “Ik trok de brooddozenschuif open, zocht op de achterkant van de meest kwalitatieve doosjes, en voilà, ik kwam bij Amuse terecht. Onze eerste samenwerking kwam in de vorm van een bedrukte brooddoos die samen met de eerste reeks verkocht werd. Bij de tweede reeks gingen we voor snackdoosjes, en nu zien we het dus nog groter”, vertelt Hanne Luyten.
De dertig nieuwe #brooddoosbriefjes in herbruikbaar snackdoosje kosten 15,90 euro. Voor de beperkte cadeau-editie bestaande uit een brooddoos, drinkfles en het snackdoosje met dertig #brooddoosbriefjes betaal je 29,90 euro.