Marc Josephus Jitta is sinds 2008 werkzaam bij Heineken Nederland waar hij begon als Finance Trainee. Na diverse financiële rollen bij de afdelingen IT, aankoop, productie en verkoop maakte hij in 2014 de overstap naar Vrumona, een Nederlandse frisdrankenfabrikant en onderdeel van Heineken. In 2019 werd Jitta aangesteld als horecadirecteur bij Heineken Nederland waar hij in 2020 werd geconfronteerd met de Covic-19 crisis.
Jitta zette mee de schouders onder initiatieven als HelpDeHoreca en andere ondersteuningspakketten om de horecasector, die ook bij onze noorderburen hard werd getroffen, door de crisis te helpen.
Jitta volgt Annick Vincenty op die bij Alken Maes een ambitieus transformatieplan startte met als doelstelling om uiterlijk in 2030 de brouwerijen in Alken en Kobbegem, de Mouterij Albert in Puurs-Sint-Amands en Cidrerie Stassen in Aubel CO2-neutraal te laten produceren.
“Met haar inclusieve en inspirerende leiderschapsstijl heeft Annick samen met de Alken Maes collega’s een sterk plan uitgewerkt”, bewierookt Jitta zijn voorganger. “Er wordt volop geïnvesteerd in de productie, in onze mensen en onze merken zoals Cristal en Desperados. De eerste resultaten zijn veelbelovend en ik ben zeer enthousiast om deze strategie verder te zetten.”