Declerck Christophe foto horizontaal (3)

Christophe Declerck blijft maar gaan met Spectrum

KNOKKE - Niet alleen Club Brugge hanteert het principe 'bluvn goan'. Hetzelfde kan ook gezegd worden van de naar Knokke uitgeweken Kortrijkse ondernemer Christophe Declerck en zijn groep Spectrum, actief in de audiovisuele branche en met het runnen van zogenaamde 'Telenet Centers'. Spectrum breidde zijn terrein uit naar Oost-Vlaanderen middels een overname. Recent nog wist Spectrum liefst 4 Telenet- awards in de wacht te slepen als grootste partner in de verkoop van zowel B2B- klanten als residentiële klanten (zie foto).

 

 

Recent heeft Declerck namens Spectrum de groep Bekatel overgenomen. Bekatel heeft vestigingen in het Oost-Vlaamse Ertvelde en Aalter. Dit betekent concreet dat Declerck nu vijf zogenaamde ‘Telenet Centers runt in eigen beheer: Brugge, Kortrijk, Tielt, Aalter en Ertvelde. “Bekatel is eigenlijk perfect te vergelijken met Spectrum in West-Vlaanderen”, zegt Christophe Declerck. “Het zijn zowel Telenet Centers alsook tv- en audio specialisten. Als extra toegevoegde waarde is Bekatel ook heel sterk in B2B Voice over IP-systemen, wifi en IT. Iets wat we per direct ook kunnen aanbieden op onze andere locaties.”

Christophe Declerck is het type self made ondernemer. Na zijn universitaire studies (2007) ging hij aan de slag bij Group Pouleyn in Vichte en lanceerde er binnen het merk Lloyd Hamilton de afdeling van de eikenhouten bijgebouwen. In 2012 was het tijd voor een eigen bedrijf met Javer (technisch textiel) dat na een mooi groeiparcours werd overgenomen door Stan JonckheereC (Groep Jonckvansteen).

Na de verkoop van Javer was het tijd voor iets anders en legde Declerck de hand op het audiovisiebedrijf Goethals (oktober 2018), een specialist in audio- en videotoepassingen, alsook het Telenet Center van Brugge. Eind 2019 werd de naam gewijzigd van AudioVisie Goethals naar Spectrum by Goethals.

In naam van de service

“Veel mensen hebben me de vraag gesteld waarom ik gekozen heb voor zo een moeilijke sector die als nooit tevoren onder druk staat van de online business”, vertelt Declerck. “Maar ik geloof rotsvast in de meerwaarde van service en een persoonlijk aanspreekpunt. Daarom is de baseline van Spectrum ook: Horen-Zien-Service. De lockdown heeft aangetoond dat online belangrijk is maar dat de vakhandel met service  zeker zijn plaats heeft in de sector. Iedereen heeft het druk en het ontzorgen is vaak veel meer waard dan de goedkoopste prijs. Sinds de overname zijn we sterk gegroeid in omzet in audio, video alsook met Telenet. Zo hebben we ondertussen ook een B2B afdeling voor Telenet binnen het bedrijf alsook voor beeld en klank.”

Christophe Declerck heeft de voorbije tijd ook werk gemaakt van een maximale dienstverlening ‘op de baan’ met techniekers die de klant -zowel kmo’s als particulieren – in eigen huis snel en efficiënt kunnen bedienen.