Bij Mi’ssion Nature geloven ze sterk dat zero waste winkelen het toekomstige model van massaconsumptie is als de mens een einde wil maken aan de plasticvervuiling die het leven op aarde in gevaar brengt. Recente marktonderzoeken, uitgevoerd door KU Leuven en Vrije Universiteit Brussel in opdracht van Mi’ssion Nature, bevestigen dat meer dan 80% van de ondervraagde mensen zero waste zou winkelen als hen een lokale mogelijkheid zou worden geboden.
Na iets meer dan twee jaar bedient het online nul-afval supermarktconcept al meer dan 150 lokale huishoudens met een duurzamere manier van boodschappen doen. “Kopen bij Mi’ssion Nature is nee zeggen tegen plastic verpakkingen voor eenmalig gebruik”, zegt Sven Bertels. “In de regio Kampenhout bestellen klanten hun boodschappen online en halen ze die 2 dagen later op of krijgen ze geleverd. Dit alles zonder eenmalige plastic verpakkingen. In plaats daarvan dragen we bij aan een circulaire economie door herbruikbare verpakkingen te gebruiken zoals glazen containers, flessen en potten, aluminium containers en katoenen zakken.”
Het overgrote deel van de leveranciers is lokaal en produceert bijzondere kwaliteitsvoedsel. “Ons assortiment is voornamelijk afkomstig van biologisch geteelde culturen en dus bio gecertificeerd. In onze webshop hebben we meer dan 1.000 referenties in de aanbieding zoals groenten en fruit, zoete en hartige graan- en graanproducten, zuivel, vlees, vis, alcoholische en niet-alcoholische dranken, reinigingsproducten, lichaamsverzorging en dierenvoeding”, zegt Sven Bertels nog.