Deze kersverse alliantie maakt van RCA en Nightingale de koploper binnen de lifestyle-marcom in de Benelux. Tom Van den Bergh: “We hebben een uitgesproken ambitie om samen met Nightingale verder te groeien, om onze expertises nog meer uit te bouwen. Dat is ook nodig om relevant te blijven in een sector die geen seconde stilstaat. Wij streven ernaar om onze brede basis aan marketing- en communicatiedisciplines verder te verfijnen en te versterken. Met Nightingale hebben we die gelijkgezinde en minstens even ambitieuze partner gevonden.”
Stijn Nachtergaele, oprichter van Nightingale: “We denken al enkele jaren de strategie en creatieve concepten uit voor grote internationale merken. Maar we doen dat momenteel met een klein team. Om onze toekomst te verzekeren én de groei te versnellen, willen wij vandaag een grote stap nemen, samen met een gevestigde waarde in de sector: RCA.”
RCA telt vandaag ruim 70 specialisten en heeft kantoren in Hasselt en Brussel. Nightingale werkt met een 15-tal mensen vanuit Antwerpen en Amsterdam. Bruno Leyssens, partner bij RCA en director Newsroom: “Beide agencies blijven apart bestaan en zullen ook vanuit hun thuisbasissen verder werken. We gaan wel actief de synergie tussen onze teams opzoeken en de complementariteit uitspelen, met het oog op een verdere groei van ons creatief netwerk in de Benelux.”