Starter van de week: Immo Fixed

ZOERSEL - Immo Fixed is een nieuwe naam in de vastgoedwereld. De oprichters, Duncan Van Reck en Dominique De Pesseroy, kunnen wel op heel wat jaren ervaring voortbouwen. Immo Fixed is een proptech digital marketing real estate agency. "Dat klinkt ingewikkelder dan het is", lacht Duncan.

“Het komt erop neer dat we als vastgoeddienst technologisch vooruitstrevend werken”, legt Duncan uit. “Dat begint bij het maken van een afspraak. De klant hoeft daarvoor niet meer te bellen. Hij of zij kan die afspraak vastleggen in een online agenda. Daarin is te vinden op welke momenten een bezoek aan een bepaald pand mogelijk is.”

Ook de volgende stappen gebeuren grotendeels digitaal. “Na het inboeken van de afspraak wordt een automatische follow-upsysteem actief. Ook het bieden verloopt via een digitaal biedingsplatform. Die digitale registratie van de bieding maakt het allemaal transparanter voor de potentiële kopers en ook de verkoper. Klanten kunnen op de site ook reviews plaatsen en hun wensen noteren, wanneer ze nog niet hebben gevonden wat ze zoeken. Panden die aan de opgegeven criteria voldoen, matcht het systeem automatisch.”

Geen telefoonnummer

“Op onze borden bij de panden die we aanbieden, staat zelfs geen telefoonnummer”, vult Dominiqe De Pesseroy aan. “Wel onze website en een QR-code die je naar onze site leidt. We besparen door de digitalisering en automatisatie sterk op administratie. Daardoor kunnen we ons concentreren op de kijkdagen en zo het beste bod voor de panden onderhandelen en op de marketing.”

“Ook in onze tarieven willen we transparant zijn”, zegt Dominique. “We hanteren een scherp tarief, een commissie van 2%. We benadrukken vooral de kwaliteit van ons pakket waarbij we de klanten ontzorgen en hun de beste deal gaan bezorgen. Je moet tegenwoordig al een marketinggenie zijn om iets op de markt te brengen en al een geluk hebben we dat in eigen huis. Dat is in de vastgoedmarkt tegenwoordig echt een must. Je pand verkopen is je pand vermarkten via marketingtricks. Je moet online en offline de juiste kopers weten bereiken op een manier waarop je het pand gunstig en reëel gaat presenteren. Wij hebben daar met ons kwalitatief pakket de juiste tools voor waar we sociale-mediakanalen, een luxueus pandmagazine, enorm groot verkoopbord en veel meer aan de juiste doelgroep op het juiste moment aanbieden.”

Huizenjager

Duncan Van Reck weet waarover hij het heeft. In 2017 richtte hij met een partner het vastgoedkantoor Copandi op. In 2019 won hij Huizenjagers. Onlangs verkocht hij zijn aandelen in Copandi om zijn eigen weg te kunnen gaan. “Soms groei je uit elkaar, maar we kunnen nog met respect met elkaar omgaan.”

“Het jonge publiek zit niet op Facebook, maar op Instagram en op TikTok”, weet Dominique. “Wij willen die trein niet missen als vastgoeddienst. We willen hierop inspelen met leuke boodschappen, tips en dit op trending sounds. Onze volgers zijn wegens het net opstarten nog beperkt maar met de juiste strategie haal je per reel gemakkelijk meer dan 3500 views.”

Geavanceerde schattingstool

Immo Fixed heeft nog geen eigen kantoor. “We willen dat graag vinden in de brede omgeving rond Schilde, maar voorlopig werken we vanuit onze eigen villa in Zoersel. We hebben al vijf panden gelanceerd. In zeer korte tijd zijn er dat mogelijk al acht.”

Dominique en Duncan hebben een voorliefde voor het wat exclusievere vastgoed in de brede regio rond Schilde. “Maar met onze digitale aanpak kunnen we overal panden verkopen”, zegt Duncan. “We hebben een geavanceerde schattingstool die werkt op basis van big data. Een appartement aan zee kunnen we daardoor ook probleemloos schatten en verkopen. Op termijn willen we zelfs uitbreiden naar buitenland waarbij Spanje en Dubai op onze radar staan. We krijgen de vraag al uit Spanje om daar samenwerkingen op te zetten.”

Ervaring zat

Duncan heeft vijftien jaar ervaring in het vastgoed en verkocht al meer dan duizend panden. Dominique heeft tien jaar ervaring in marketing en media en heeft al twee jaar een eigen bedrijf in vermogensopbouw en -bescherming voor ondernemers en KMO’s. Die ervaring moet het mogelijk maken om zich met Immo Fixed te onderscheiden in de vastgoedmarkt. “Ik wil streven naar de perfectie in het vastgoed”, zegt Duncan. “Zelfs de verkoopovereenkomst maken we digitaal, zodat er geen kink in de kabel kan komen. We doen al het voorbereidende werk zelf. Dat bespaart de notaris veel tijd, zodat de klant niet lang hoeft te wachten voor hij de nieuwe eigenaar mag worden genoemd. Die aanpak was super in tijden van corona, maar we blijven dat zo doen. Dan is een deal volledig waterdicht.”

Groeiplannen

Met foto- en videografe Sofie en grafisch vormgever Melissa in hun team zorgt Immo Fixed ervoor dat een pand goed in beeld komt. Ook zij gebruiken daarvoor de meest moderne technieken zoals Matterport, drones en zoveel meer. “We willen tegen het eind van dit jaar minstens 35 panden verkopen.” De ambitie van Dominique en Duncan reikt nog hoger. “Volgend jaar verdubbelen we onze verkopen. We zoeken op korte termijn uitbreiding van ons team met erkende BIV-makelaars. Maar Immo Fixed wil niet de grootste, wel de beste zijn.”