Hillview Video (C-mine, Genk) en Stryvent bundelen de krachten in een nieuw, gespecialiseerd merk dat focust op videolessen en masterclasses: Pro-Class. De vier gepassioneerde, jonge bedrijfsleiders betreden daarmee de markt van digitale leeroplossingen binnen het bedrijfsleven, die de afgelopen twee jaar een enorme groei heeft gekend. De rol van Stryvent is die van expert voor de inhoud, terwijl Hillview Video de uitwerking voor zijn rekening neemt.
De samenwerking tussen beide bedrijven spitst zich toe op drie categorieën: masterclasses voor interne medewerkers, product- en dienstenvideo’s voor externe partners én het vermarkten van kennis. “In deze drie trajecten biedt video telkens de oplossing om een kwalitatieve overdracht van kennis te garanderen”, aldus Sam Conings, oprichter van Hillview Video. “Voor we aan de slag gaan met concept en beeld, onderzoeken we de noden en de manier waarop we deze kunnen invullen. Dit voortraject is veel intensiever dan bij onze marketingvideo’s en vraagt om een gespecialiseerde aanpak via ons nieuw merk Pro-Class.”
Hillview Video mag vandaag al enkele ronkende namen tot het klantenbestand rekenen, zoals Microsoft, Pepsico, Q8, Stad Genk en Brussels Airlines. “Komt vooral omdat we niet puur video’s maken, maar aandacht hebben voor het businessmodel en de filosofie van de klant”, aldus nog Conings. “Een filosofie die werkt, en dus ook in de nieuwe onderneming zal toegepast worden.”