Afbeelding4 David Sipkens en Steven Vrendenbarg. Foto Patrick De Roo

Mr Marvis strijkt neer in Antwerpen

ANTWERPEN - Het Nederlandse herenmodemerk Mr Marvis verkoopt alleen maar shorts en broeken. Dat doen ze blijkbaar zo goed dat ze nu ook een vaste winkel konden openen in de Schuttershofstraat. Sinds eind maart vind je er broeken in alle kleuren, stoffen en maten.

Het idee voor Mr Marvis ontstond in 2015. De Amsterdammers David Sipkens en Steven Vrendenbarg misten een plek waar ze terecht konden voor kwalitatieve herenshorts. Door middel van crowdfunding wisten ze hun eerste collectie te financieren en samen met mede-oprichter en ontwerpster Aafke Tuin maakten ze een reeks shorts die de tand des tijds konden doorstaan.

David: “We gingen op zoek naar de ideale pasvorm. Het is de bedoeling dat mannen hier de perfecte broek ontdekken en hun collectie daarna stelselmatig kunnen uitbreiden met andere kleuren en stoffen.”

 

Foto Patrick De Roo

Na de shorts kwamen de zwem- en lange broeken. “De verleiding was groot om een volledige collectie herenmode te maken, maar we bleven trouw aan ons DNA. Ons concept is duidelijk: buiten hier en daar een kleine, beperkte oplage van een trui, hemd of muts vind je hier alleen maar broeken, maar dan wel in 42 kleuren en geschikt voor alle gelegenheden.”

Mr Marvis produceert in kleine familieateliers in Portugal. “Alles gebeurt in de juiste arbeidsomstandigheden. Daar zien we nauwgezet op toe”, gaat David verder. “Ook besteden we aandacht aan de juiste, ecologische materialen. Nog typisch aan onze broeken zijn de opbergzakjes met rits die subtiel in de broek zijn ingewerkt.”

 

Foto Patrick De Roo

Drankje in de paskamer

Het Antwerpse filiaal is de tweede flagship van het merk. Een jaar geleden hadden ze vlakbij het huidige adres ook een pop-up. Die draaide blijkbaar zo goed, dat David en Steven beslisten om hun tweede winkel in de Schuttershofstraat te laten neerstrijken.

 

Presentator en model Sverre Denis past een broek en geniet van de minibar. Foto Patrick De Roo

Dat er echt aan alles werd gedacht, bewijst ook de minibar in de kleedkamer. Iedere klant kan tijdens het passen genieten van een biertje, frisdrank en een zakje chips.Intussen is de verdere internationalisering van het merk ingezet. De webwinkel van Mr Marvis heeft voornamelijk klanten in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en er wordt nu ook gekeken naar de andere kant van de oceaan. Recent kwamen de voormalige CEO en CFO van Tommy Hilfiger – Fred Gehring and Ludo Onnink – mee aan boord. Deze nieuwe investeerders zullen het internationale verhaal helpen vormgeven.

MR MARVIS, Schuttershofstraat 42, 2000 Antwerpen, www.mrmarvis.nl