Magnus Business Gifts (MBG) helpt bedrijven om hun personeel te waarderen en hun klanten loyaal en betrokken te maken en te houden. Dat gebeurt via een aanbod van gadgets, giftboxen en loyalty programma’s, zoals originele pakketten voor onboarding en reboarding, Pasen, Sint, Kerstmis, jubilarissen, online meetings (apero boxen), de Dag van de medewerker, goodiebags, blijmaak- en loyaliteitspakketten… “We bedenken een gepersonaliseerde kwalitatieve en creatieve oplossing die inspeelt op de wensen van de klant, met een betrouwbare uitvoering en levering, zodat deze het verlangde effect bereikt bij medewerkers en klantenrelaties. En we voeren respect voor de mens, kwaliteit, milieu en maatschappij hoog in ons vaandel”, zegt Managing Director Ann Magnus.
Omdat MBG duurzaam wil tewerk gaan, ambieerde het bedrijf het EcoVadis-goud label tegen 2025. Drie jaar eerder dan gepland is het label binnen. “EcoVadis is een internationaal platform dat, gespreid over 150 sectoren en 110 landen, bedrijven in staat stelt hun prestaties en die van hun leveranciers op het vlak van duurzaamheid te evalueren. De evaluatie van de duurzaamheidsnormen gebeurt via 21 indicatoren in vier gebieden: milieu, arbeid en mensenrechten, ethiek en duurzaam inkopen”, zegt Magnus nog.
“Van maatschappelijk verantwoord ondernemen maak ik mijn paradepaardje”, gaat Ann verder. “Het was mijn bedoeling om tegen 2025 EcoVadis-goud te behalen. Magnus Business Gifts heeft dit objectief nu reeds bereikt. Na een scan bij Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) Vlaanderen, zette ik mij vanaf 2013 persoonlijk in om de vooropgestelde doelstellingen te behalen. Twee jaar geleden deed ik op Hilde Hanselaer een beroep om mij in dat domein uit te dagen en te ondersteunen. Met succes, we veroverden achtereenvolgens bron, zilver en nu dus de gouden certificering. Ik mocht daarover zelfs toelichting verstrekken aan koningin Mathilde.”
MBG bestaat in september 55 jaar. Ongeveer 10 jaar geleden nam Ann de zaak over van haar ouders.