itzu-facebook-omslag

Zelfs vijver van jobstudenten is kurkdroog

Een feestje met DJ-sets, volle schotels met hapjes en niet alleen alcoholvrije drankjes: daarmee wil hr-dienstengroep Itzu op 28 en 29 april studenten overhalen om bij hen één van de honderden openstaande vacatures voor jobstudenten in te vullen. "In tegenstelling tot vroeger moeten de bedrijven achter de jongeren aangaan om de vakantiejobs ingevuld te krijgen", zegt Kristien Moelans van Itzu in Hasselt.

Eind april lanceert Itzu de Student Week, een event waarop studenten niet alleen een feestje kunnen bouwen, maar tegelijkertijd ook kunnen solliciteren voor één van honderden studentenjobs in verschillende sectoren en regio’s. “Waar vroeger vooral de studenten op zoek moesten gaan naar een studentenjob, zijn het nu echter de bedrijven die studenten proberen te overtuigen om te kiezen voor hun vacatures”, weet Kristien Moelans van Itzu. “Studenten zijn dan ook zeer gegeerd wild op de arbeidsmarkt.”

Als hr-dienstverlener wil Itzu zijn klanten helpen om de geknipte jongeren te strikken. “Vorig jaar tijdens de coronaperiode organiseerden we een online jobfestival, maar nu we opnieuw fysiek mogen samenkomen, trekken we op een creatieve manier de aandacht om studenten te koppelen met de vacatures.”

Concreet zet het Limburgse bedrijf op 28 en 29 april een heus festival op in de grootste Belgische studentensteden, waaronder Hasselt. “Onder het genot van de nodige decibels, hapjes en drankjes, stellen we de jobs voor. En zelfs als het niet tot een studentenjob leidt, kunnen wij ons als partner alvast profileren om hen bij het afstuderen bij te staan in het vinden van de geknipte werkgever.”