Met een Blauwe Brunch sloot het viersterrenhotel in het voormalig zwembad op het Rode Kruisplein zondag de actie af. “Dokter Luc Colemont sprak onze gasten toe over het belang om je te laten testen op darmkanker”, vertelt Laura Vandoren, marketing manager bij Van der Valk Mechelen.
De voorbije weken verkocht het hotel aan haar receptie en online eendjes voor de strijd tegen darmkanker. “Zo hebben we er meer dan negenhonderd verkocht en nog eens ruim tweehonderd tijdens de brunch. Ook onze directeur Roy Wohrmann sponsorde er honderd”, zegt Vandoren.
Prijzen
De grootste sponsors waren Axel Colonna-Cesari en Anneleen Soethaert van sterrenrestaurant Centpourcent in Sint-Katelijne-Waver. Zij kochten 250 eendjes aan. “Ik heb zelf mijn zus verloren aan kanker en we doen elk jaar iets om bij te dragen aan onderzoek”, zegt de topchef.
Gasten die een eendje kochten, vielen overigens in de prijzen. Van der Valk gaf onder andere een overnachting weg, een ontbijt en een brunch. Sponsors KV Mechelen, Cinema Lumière Mechelen en Rederij Malinska deden tickets cadeau om weg te geven.