7b5807822478e600c442edd0bae12090-3 Credit: WinWinner.

Ventilatiespecialist tankt werkkapitaal bij grote publiek

HERENT - Ventilatiespecialist AirX uit Herent wil via een gemengde lening, crowdfunding en winwinlening, tot 150.000 euro ophalen voor de versterking van het team en de uitbreiding van de activiteiten. 

De Herentse ventilatiespecialist AirX begeleidt klanten bij hun projecten (van ontwerp tot oplevering) rond kwaliteit van de binnenlucht, gezondheid, comfort en energieverbruik. Het bedrijf verstaat de taal van het technische ontwerp en biedt hulp bij het veldwerk van de installateur.

Onmisbare schakel

“We opereren als onmisbare schakel tijdens het hele proces van ventilatieregeling bij zowel bestaande als nieuwe systemen”, zegt stichter Dirk Merken. “Onze dienstverlening verspreidt zich over bouwbedrijven, architecten, EPB-verslaggevers, ontwerpbureaus tot particulieren. We zijn geen installateurs, maar profileren ons als expertisebureau dat voor installateurs werkt. We zijn op ons best achter de schermen, wanneer we voor ontzorging met meerwaarde kunnen zorgen.”

Gecertificeerd

Dirk Merken startte AirX op in 2017. Een jaar later haalde hij twee vennoten en ex-collega’s aan boord: Tim Vanderperren en Gunter Quipor. Op dit moment telt het team zes leden die zich Air Experts mogen noemen. Met Wim Verbeeck, Frédéric Kerkhofs en Brian Bracke bestaat de Vlaams-Brabantse onderneming louter uit gecertificeerde professionals. Het team kan terugvallen op ruime ervaring en opgebouwde vakkennis. Het bedrijf voerde al projecten uit aan Het Steen in Antwerpen, Center Parcs in Vielsalm en in enkele ZEB-kledingwinkels.

Campagne 

“We bieden steeds meer oplossingen aan voor zowel de commerciële als industriële markt in ventilatie. Meer en meer ligt de focus ook op monitoring van onze systemen vanop afstand”, zegt Merken nog. Om de toenemende aanvragen te blijven behappen, is AirX op zoek naar drie nieuwe medewerkers. Om deze te kunnen betalen, zoekt AirX via crowdfunding en een winwinlening tot 150.000 euro. De campagne verloopt via het platform WinWinner.