Cretskens Kenis Rommens

Cretskens stopt 100.000 euro in opleiding en coaching

De familiale Groep Cretskens uit Dilsen-Stokkem gaat fors investeren in de opleiding van zijn supermarktmedewerkers. Het bedrijf legt meer dan 100.000 euro op tafel voor de ontplooiing van hun talentvolle werknemers en voor het verder opvijzelen van de klantvriendelijkheid en de persoonlijke aanpak.

Groep Cretskens, gekend van diverse Carrefour Markets, Crelem Bakeries en participaties in bedrijven als Umani, AKP of Natu Fine Foods, heeft een nieuw investeringsplan in gang gezet. Deze keer niet om overnames te doen of winkels te renoveren, maar wel om de bestaande en nieuwe medewerkers naar een volgend niveau te tillen. “Het is om onze gestage groei te bestendigen dat we middelen vrijmaken om onze medewerkers een opleidingstraject aan te bieden”, zegt mede-zaakvoerder Jerica Cretskens. “Zij zijn het grootste kapitaal van onze winkels. Daarom is het logisch dat we blijven inzetten op de verdere ontplooiing van onze teamleden. Opleiden is immers het nieuwe rekruteren” vult HR-verantwoordelijke Orfea Cretskens aan.

Groep Cretskens neemt onder meer de retailcoaches Kenis & Rommens onder de arm om de medewerkers te coachen. “Corona of niet, we willen dat klantvriendelijkheid en een persoonlijke aanpak altijd centraal staan, zowel intern als extern”, aldus Jerica en Orfea. “Daar willen we het verschil maken en blijven maken. Met de hulp van externe specialisten moet het ons lukken om hier nog bijkomende stappen in te zetten. De eerste indrukken van de mensen ‘op de vloer’ zijn alvast positief. Voor hen is het ook aangenamer werken als ze de klanten een uitstekende winkelervaring kunnen bezorgen en daar positieve feedback op krijgen.”

Volgens Geert en Stijn is maatwerk en individuele coaching de enige manier om een snelle, positieve gedragswijziging te bekomen en mensen te motiveren om die volgende stap te durven zetten. “We voelen ons vereerd dat we deze opdracht mogen aangaan in deze sterke en dynamische groep. Van bij het eerste contact voelden we eenzelfde visie, met name dat de klant moet altijd centraal staan. Daar gaan we dus 200% voor!”