Side&Kick en Markies laten in partnerschap kmo’s versnellen

ANTWERPEN - Meer dan ooit volgen digitale vernieuwingen elkaar in een sneltempo op: van werken op afstand, tot online marketing en nieuwe digitale sales kanalen. Maar snelle veranderingen brengen ook een hoop uitdagingen met zich mee. Side&Kick en Markies bundelen hun krachten om kmo's verder te helpen met marketing en sales. "De klantverwachtingen zijn de afgelopen twee jaar zo snel geëvolueerd dat kmo’s en familiale bedrijven naar adem happen", zegt Kurt Ghijsbrecht, co-founder van Markies.

Onder de leuze ‘Versnel mijn bedrijf’ biedt de groep een vastomlijnd traject aan voor kmo’s. Het team neemt het bedrijf eerst op alle vlakken onder de loep en stippelt daarna in overleg een nieuwe koers uit. “We begeleiden hen om opnieuw aan te haken bij groei of bestaande groei te versnellen”, zegt Ghijsbrecht.

Yorick Vingerhoets en Sophie Makker zijn beide stichters van Side&Kick, een alternatief voor marketing freelancers en agencies. “Wij geloven niet in dure consultancy trajecten, maar een pragmatische aanpak met meetbare resultaten. Echt een verschil maken doe je door samen de mouwen op te stropen en aan de slag te gaan. Want wil je versnellen, dan moet je het ook echt anders gaan doen.”

Zes maanden

“Met deze aanpak willen wij samen met de kmo in een zestal maanden de versnelling intrappen en zorgen voor meetbare ijkpunten”, zegt Hans Smellinckx van Markies. “Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat we de rol van een sales manager, marketing manager en change manager in één vervullen.”

Meer informatie vind je op de website van Versnel mijn bedrijf.