Jurgen_de_Witte_20190429_103727web

ARDIS verwelkomt 50ste dealer in wereldwijd channel netwerk

AALTER - Softwareproducent ARDIS uit Aalter boekte vorig jaar 20% extra omzet ten opzichte van 2020. Die forse groei dankt het innovatieve nichebedrijf onder andere aan de uitbreiding van haar wereldwijde channel netwerk. Onlangs nog mocht ARDIS haar 50ste dealer verwelkomen.

“In totaal sturen zo’n 8.000 fabrikanten in de hout-, kunststof-, metaal- en glasverwerkende nijverheid hun productie aan met de softwareproducten van ARDIS. Daartoe behoren vele klinkende namen zoals ThyssenKrupp en Boeing wereldwijd, of Van Marcke en Dovy Keukens hier in België. De verklaring voor het succes schuilt volgens eigenaars Bern De Lille en Veronique Clarebout in hun gedetailleerde sectorkennis, opgebouwd over een periode van ruim 35 jaar. “Doordat we heel goed weten met welke specifieke problemen onze klanten kampen, kunnen we unieke oplossingen ontwikkelen die daar antwoord op bieden.”

50ste dealer als nieuwe mijlpaal

“In ons bedrijfsmodel staat de ontwikkeling van het best mogelijke product centraal”, gaat Bern De Lille verder. “Deze aanpak leent zich uitstekend tot de uitbouw van een wereldwijd dealernetwerk. Daar hebben we vorig jaar dan ook hard op gefocust. Het aantal dealers nam in 2021 toe van 36 naar 50. Zo bereikten we een nieuwe mijlpaal en konden we onze positie als marktleider verstevigen, iets waar we super trots op zijn!”

 

Groot groeipotentieel in VS en rest van de wereld

Ook in 2022 zijn er voor ARDIS veel groeimogelijkheden. Veronique Clarebout. “Vooral in de VS merken we dat er kansen liggen, maar ook in de rest van de wereld is er vraag. De grootste uitdaging die we op vandaag hebben, is het vinden van nieuwe krachten om dit potentieel te verwerkelijken. In ons bedrijfsmodel zijn we gericht op voortdurend excelleren. Dit vergt soms moeilijk vindbare profielen. Denk daarbij niet enkel aan software architects en developers, maar bijvoorbeeld ook aan team leads, sales en channel managers met technische affiniteit.”

Meer dan ooit relevant

“Door de wereldwijde prijsstijgingen zijn meer en meer bedrijven overtuigd van het nut van efficiënte productiesoftware. Het ultieme doel is om met zo weinig mogelijk materiaal, tijd en andere middelen, een zo groot en zo kwalitatief mogelijke output te bekomen. Dit verhaal ligt aan de basis van al onze productontwikkelingen en is een boodschap die we de komende jaren zullen blijven uitdragen”, besluit Bern De Lille.