likeMe2 Foto Patrick De Roo

#LikeMe-bitches brengen jonge ondernemers met webshop samen in pop-up

AARTSELAAR - Dansen, acteren, TikTokken, influencen, een kledingwebshop runnen: de agenda van vriendinnen Margaux Deckers (17) uit Aartselaar en Megane Moerenhout (20) is goed gevuld. Toch hebben de bezige bijen, die deel uitmaken van de ‘bitch squad’ van de razend populaire Ketnet-serie #LikeMe, nog een gaatje gevonden om een aantal jonge Antwerpse ondernemers samen te brengen voor een gezamenlijke pop-up. “Onze kleren duiken ook op in #LikeMe”, vertellen ze.

Margaux Deckers kwam vorig jaar in de ‘bitch squad’ van #LikeMe terecht waar ze Megane uit Sint-Genesius-Rode tegen het lijf liep. Hun interesse in kwaliteitsvolle maar toch betaalbare mode bracht hen nog dichter bij mekaar. Met Ikuru en Pink Champagne richtten ze los van mekaar een kledingwebshop op en dat ondernemerschap is niet onopgemerkt gebleven, zowel bij de makers als de fans van #LikeMe.

“Het ene heeft het andere een hand gegeven”, glunderen de jonge dames. “Toen de makers van #LikeMe vernamen over onze webshop waren ze wel gecharmeerd door onze toch niet doorsnee kleding die we aanbieden en besloten ze een deel van de collectie aan te kopen voor de serie.”

 

Margaux en Megane, elk in een outfit van hun eigen webshop, toevallig beiden in polka dots. Foto Patrick De Roo

Zo ging de bal aan het rollen, want zoals het in de wereld van sociale media gaat, ging het vuurtje al snel rond en wilden vele fans weten van waar zij die bikini of dat topje hebben gehaald. Op Instagram en Facebook ontstonden zelfs fan-accounts #LikeMe Clothes.

Volgens hen schuilt de kracht vooral in de kunst om toch net iets anders dan anders aan te bieden, maar dat het toch ook betaalbaar blijft. “Het is een hele zoektocht in de overvloed aan groothandels. We willen geen Chinese rommel of kleding door kinderarbeid aanbieden, daar zijn we streng op. De betere kwaliteit heeft aan de andere kant natuurlijk ook een prijskaartje. Het is zoeken naar degelijke, eerlijke kwaliteit die betaalbaar is. Maar dat maakt het tegelijk ook boeiend. Landen waar we onze gading vinden, zijn onder meer Italië en Nederland, maar ook uit eigen land.”

Genderneutraal

“In de keuzes spelen nog andere factoren mee”, vult Margaux nog aan. “Ik let er bijvoorbeeld ook op dat kleding genderneutraal kan zijn. Kledingstukken die vrouwelijk ogen, kunnen perfect ook door mannen worden gedragen. Dat toon ik ook met de ‘modellen’. Dat hoeven niet per se allemaal modellen of vrouwen te zijn.”

Omdat ze weten dat een ‘springplank’ veel kan doen en ze hun ervaringen graag willen delen met andere jonge, startende ondernemers in de regio, zetten de dames in Aartselaar een gezamenlijke pop-upverkoop op poten. Het weekend van 19 en 20 maart, telkens van 11 tot 18u, verzamelt een tiental jonge ondernemers in Wolffaertshof in de Baron Van Ertbornstraat in Aartselaar met een aanbod van kleding, juwelen, verzorgingsproducten, voeding en drank.

Naast Ikuru en Pink Champagne kan je er kennismaken met de juwelen van Passero van de bekende Tiktokster Margot Verhille uit Willebroek, kinderkleding Millies uit Reet, de brouwers van de arancello Chapolino uit Boom, ew bracelets uit Antwerpen, de natuurlijke schoonheidsproducten van Misomada uit Lier, de cheesecake van Cheese Troubles uit Zandvliet en – van verder weg – de juwelen van Consept S uit Roeselare.