Wever & Ducré blijft groeien. Ondanks de economisch onzekere omstandigheden omwille van een virus, zag de onderneming haar personeelsbestand de afgelopen vijf jaar maar liefst verdrievoudigen. In Kortrijk werken intussen een negentigtal mensen, wereldwijd staat de teller op meer dan 200 medewerkers. Die omzetstijging is voor een deel te wijten aan de eigen koers die het bedrijf sinds jaren vaart. “Onze aanpak kenmerkt zich door in te zetten op een uitgebreid aanbod aan toegankelijke hedendaagse designs, gecombineerd met kwalitatieve LED-technieken en het aanleggen van een uitgebreide stock”, zo stelt managing director Johan De Smedt. “Dankzij een uitstekend stockmanagement en het feit dat we onze productie volledig in eigen handen hebben, konden we tijdens de covid-crisis blijven leveren in tijden waarbij het voor iedereen moeilijk was om beschikbaarheid van producten te garanderen. Zo konden wij efficiënt beantwoorden aan de stijgende marktvraag en snel blijven leveren.”
Rekruteren inhouse
Die groeiende vraag zorgde er onlangs voor dat Wever & Ducré haar lijnen moest ontdubbelen en binnenkort van start gaat met een ochtend- en avondshift om de bestellingen de baas te blijven. Dat leverde een tiental vacatures op die succesvol ingevuld werden op een inhouse Job Day. Dat Wever & Ducré voor een jobdag in eigen huis kiest, is geen toeval. “Eens mensen bij ons van de informele vibe geproefd hebben, hebben we in principe geen moeite om ze te overtuigen”, zo zegt Elke Jongbloet, HR-manager bij het bedrijf. “Daarom vonden we het belangrijk de 40 kandidaten bij ons in het bedrijf uit te nodigen en ze een halve dag effectief te laten kennis maken met onze werking en bedrijfscultuur. Het zorgde ervoor dat alle uitvoerende vacatures ingevuld konden worden.”
Wever & Ducré is naast personeelsmedewerkers ook nog op zoek naar hoger opgeleide profielen zoals onder meer een customer service officer, een databeheerder, een vertegenwoordiger of testlab supervisor. Om die vacatures in te vullen neemt het bedrijf volgende week donderdag 24 maart deel aan de Jobhappening waar jonge afgestudeerden hun kans kunnen wagen. Steeds volgens Elke Jongbloet speelt het bedrijf vooral argumenten uit als interne opleiding, peter- en meterschap, fun en teambuilding, maar ook het vinden van de optimale work-life-balance.