2 Geraldine Huybrechts (links) en Shari Peeters. Credit: Ans Photography.

Ondernemende vrouwen lanceren SharGe

HERENT/PUTTE - Weg met slopende, online marketingstrategieën: bij start-up SharGe onderneem je weer vanuit je eigen energie. Werken aan de zichtbaarheid en authenticiteit van je bedrijf door te verbinden, te inspireren en te co-creëren. De community van de toekomst, zowel online als offline. Dat zeggen founders Geraldine Huybrechts en Shari Peeters. 

Shari Peeters en Geraldine Huybrechts hebben samen SharGe opgericht, een plaats waar je als ondernemer jezelf kan opladen. Het duo heeft een expertise opgebouwd in online marketing en branding, zowel in grote bedrijven als in hun eigen coaching business.

Door deze ervaringen voelden ze dat er nood was aan een andere invalshoek op vlak van ondernemen. Zo is SharGe, hun energetische cirkel ontstaan: een allesomvattend aanbod met een aanpak die gericht is op werken vanuit je eigen energie. Digitaal werken is sinds de pandemie het nieuwe normaal geworden, ook al strookt dit niet met elke ondernemer. Binnen hun cirkel krijg je daarom de ruimte om terug te ontdekken wat ondernemen voor jou betekent, en hoe je dit het liefst zelf beoefent.

De community van de toekomst

Bij SharGe wordt een community gecreëerd die inzet op mensgerichte verbintenis. Er wordt wel over bezield ondernemen gesproken, maar ze willen de cirkel zeker geen zweverig imago aanmeten. “Het is een mix van fysieke bijeenkomsten en aanvullende online sessies” zegt Shari. “Ook zijn er tools aanwezig om in te zetten op je online marketing en branding als je dat wenst. Niet dat er geen plaats is voor spiritualiteit, zeker wel, maar ondernemen vanuit verbinding en intuïtie blijft het hoofddoel. Met als verschil dat er in de cirkel ruimte is voor kwetsbaarheid, diepgang en creativiteit. We leren je vertrouwen op je eigen innerlijke gps, samen met anderen. Voor ons met zekerheid de community van de toekomst.”

De digitale ratrace voorbij

De pandemie heeft in een sneltempo ondernemers doen omschakelen. Er werden nieuwe online strategieën ontwikkeld om te kunnen blijven verkopen. De nood aan virtuele deelnemers was hoog, er werd meer aanwezigheid op sociale media verwacht, en er werden ook nog nooit zoveel digitale cursussen verkocht.

Op eigen tempo 

“Ik heb klanten die het gevoel hadden niet mee te kunnen”, vertelt Peeters. “Plots moest je op sociale media je gezicht tonen om te kunnen blijven verkopen, golden er allerlei regels rond het creëren van content om maar mee te kunnen met het algoritme… Die manier van werken past niet bij iedereen. In onze energetische cirkel willen we daarom minder aandacht geven aan dertien-in-een-dozijn marketingstrategieën, maar meer aan authenticiteit en ondernemen op eigen tempo. Voor wie voelt dat het snel veranderende ondernemerslandschap wat te veel naar de keel grijpt, en meer wil vertrouwen op haar of zijn eigen intuïtie.“

Mannelijke energie

 “Wat mij vooral opvalt, is dat marketing nog steeds vanuit de mannelijke energie ontstaat” zegt Geraldine Huybrechts. “Hierdoor voelen veel ondernemers die hun product of dienst willen verkopen zich uit balans. In de cirkel brengen we ze, online en offline, terug meer in contact met de energie die voor hun het beste werkt. Het evenwicht dat nodig is om vanuit je eigen authentieke ik te kunnen ondernemen. Bii SharGe passen we het concept van ‘deconditionering’ toe: ontleren van oude systemen en leren van ondernemen in je eigen flow”.