Groothandel behaalt nominatie Trends Gazellen

TIENEN - Marma, de Tiense groothandel in ecologische en biologische producten, is door Trends genomineerd als Ambassadeur van de Vlaams-Brabantse Gazellen. Een mooie erkenning voor het familiebedrijf in volle expansie. 

 

Founder Marcel Portauwe startte Marma in 1995 met een bescheiden assortiment bioproducten bestemd voor de B2B-markt. Intussen realiseerde het bedrijf een sterke organische groei en stapten de drie kinderen Steve, Lien en Nick mee in het bedrijf. Het aanbod breidde uit tot meer dan 5.000 producten, 45 werknemers, een stevig klantenportfolio én een gloednieuw ecologisch magazijn in de Food Health Campus in Tienen.

Nieuw distributiecentrum 

Het nieuwe distributiecentrum is het ecologische hart van het bedrijf. Bij de bouw werden heel wat energiebesparende en milieuvriendelijke initiatieven genomen waaronder drie hemelwaterputten voor eigen gebruik, twee zinkvijvers voor insijpeling van regenwater, 480 zonnepanelen op het dak en extra isolatiewanden. Bovendien heeft Marma fors geïnvesteerd in een high-end logistiek systeem om de voorraad (verse) voeding en diepvriesproducten te stockeren, beheren en verdelen.

Beschikbaarheid 

De productbeschikbaarheid in de biodistributie vraagt meer ervaring en expertise dan in de reguliere voedingsmarkt. Er moet rekening gehouden worden met de soms beperkte houdbaarheid van de bioproducten en dat is een evenwichtsoefening. Marma heeft de logistieke werking geoptimaliseerd om de klanten zo efficiënt en effectief mogelijk te bevoorraden. Alle voorbereidingen zijn getroffen voor de verdere expansie in binnen- en buitenland.

De groei van het bedrijf is beloond met de nominatie als ambassadeur van de Vlaams-Brabantse Gazellen. “Een sterke organische groei realiseren met doordachte investeringen en een full focus op customer service met daarbij de uitbreiding van ons ecologisch en biologisch assortiment in de breedte en in de diepte. Dat is de drijfveer van Marma”, zegt algemeen directeur Steve Portauwe. “Samen met mijn zus Lien, die verantwoordelijk is voor sales & marketing, en mijn broer Nick die zich ontfermt over aankoop & quality, zetten wij het levenswerk van mijn vader voort. Marma is in 25 jaar tijd uitgegroeid tot een volwaardige partner voor de zelfstandige bio ondernemer. Maar au fond blijven we een echt familiebedrijf en dat vertaalt zich in duurzame relaties met onze medewerkers, klanten en leveranciers.”