https___static.nieuwsblad.be_Assets_Images_Upload_2022_03_01_982c34ad-5cb3-4bf6-a81a-e17349a44f9c © IF

Nieuwe koffiemokken van Helen b helpen Senegalese vrouwen met een beperking aan werk

GENT - In het kader van Internationale Vrouwendag lanceert Helen Blanchaert van het Gentse merk helen b een limited edition koffiemok. Geheel in haar eigen tekensteel portretteerde ze drie sterke fictieve vrouwen. Een deel van de opbrengst gaat naar een project van Plan International in Senegal dat vrouwen met een beperking aan een reguliere job wil helpen.

De Gentse onderneemster Helen Blanchaert zet zich elk jaar in voor internationale vrouwendag. Toen deze keer het voorstel kwam vanuit Plan International om samen te werken, twijfelde ze geen seconde. Het resultaat is een reeks koffiemokken met een typische ‘helen b tekening’ van drie fictieve sterke vrouwen. Ze kosten 14,50 euro. Per verkochte tas gaat er 3 euro naar project van Plan International in Senegal dat vrouwen met beperking aan een job wil helpen. “Ik werk zelf ook samen met een maatwerkbedrijf dus sta volledig achter het initiatief!”, zegt Helen.

Vorige week dinsdag werden de koffietassen gelanceerd in het bijzijn van minister voor Ontwikkelingssamenwerking Meryame Kitir. Ze bracht een bezoek in de winkel in Gent. “Ook wij zetten de rol van vrouwen centraal binnen ontwikkelingssamenwerking”, zei de minister. “Vooral vrouwelijk ondernemerschap zetten we in de kijker, daarom wou ik vandaag graag aanwezig zijn bij de lancering van dit project.”

 

“Het blijft een gewone koffietas, maar het kan minstens een gesprek op gang brengen”, vulde Helen aan. “Zo kan het toch een klein verschil maken.”

De mokken zijn verkrijgbaar in de winkel van helen b in Gent, in de webshop en in verschillende verkooppunten (te vinden op de website). “We verkopen ze een hele maand, want vrouwen verdienen meer dan een dag”, sloot Helen af.