Mediahuis

Mediahuis behaalt opnieuw sterk resultaat in 2021

Mediahuis zette in 2021 met een geconsolideerde omzet van 1.131 miljoen euro en een netto resultaat van 117 miljoen euro opnieuw een sterk resultaat neer. In de consumentenmarkt groeide het aantal digitale abonnees met 20%.

De heropleving van de advertentiemarkt, in combinatie met het ontwikkelen van nieuwe digitale advertentieoplossingen, zorgde voor een groei in advertentie-inkomsten bij Mediahuis. Het investeringsbeleid van Mediahuis focuste in 2021 op het uitbouwen van de positie van Mediahuis Ventures in de education- en media technology markt en de verdere geografische uitbreiding van de groep in Duitsland.

Gert Ysebaert, CEO Mediahuis groep: “In het afgelopen jaar, dat opnieuw getekend werd door corona, heeft Mediahuis als groep haarkracht bewezen. Al onze titels groeiden digitaal als resultaat van een doorgedreven focus op onafhankelijke journalistiek en het bieden van een sterke digitale nieuwservaring. We konden onze groep verbreden, niet alleen in nieuwe, beloftevolle groeimarkten via Mediahuis Ventures, maar ook geografisch inde Duitse markt. Tegelijkertijd bouwden we aan de duurzaamheid van ons bedrijf. Mediahuis bericht niet alleen over de samenleving maar maakt er ook deel van uit. Die verantwoordelijkheid blijven we opnemen. Met onafhankelijke, pluriforme journalistiek, door het verkleinen van onze ecologische voetafdruk, maar vooral door onze medewerkers een werkplek te bieden met gelijke kansen voor iedereen en ruimte voor het ontwikkelen van talent.”