2

Lab9 plant nog meer winkels in ons land

SINT-GILLIS - Lab9, de Apple Premium Reseller, wil zijn nationale dekking verder uitbouwen met de opening van extra winkels. Het bedrijf zegt de komende 2 jaar extra in te zetten op de onderwijs-en enterprisemarkt. 

 

 

Lab9 Group realiseerde in 2021 een algemene groei van 26% (77 miljoen euro in 2021 tegenover 61,2 miljoen euro in 2020). Om een dergelijk pad te bewandelen heeft Lab9 ook heel wat investeringen gedaan. Zo opende de groep 4 nieuwe winkels, in Oostende, Namen, Antwerpen en Hasselt. Ook de digitalisatie bij de overheid en in het onderwijs zorgde mee voor deze groei. In 2021 verkocht de groep 24.000 iPhones. Dit jaar wil Lab9 er 10.000 extra aan de man/vrouw brengen.

Het bedrijf wil de komende 2 jaar uitbreiden met meerdere Lab9-winkels. “De extra winkels zullen zorgen voor de verdere geografische spreiding binnen België”, luidt het. Daarnaast zal Lab9 de education-markt verder blijven ontwikkelen en ook de focus leggen op de enterprise-markt in België. Beide markten staan hoog op het prioriteitenlijstje voor 2022.

Lab9 Pro heeft 29 jaar ervaring als systeemintegrator in de IT-sector (B2B) met focus op de creatieve markt – waarbij het bedrijven en scholen helpt met hun digitale transformatie, met Apple-producten en/of Adobe-software. Ten slotte biedt Lab9 Pro opleidingen aan, om meer te halen uit Apple-producten en Adobe software.

Bij de groep zijn ongeveer 120 mensen aan de slag. Lab9 heeft in het Brusselse een vestiging aan de  Charleroisesteenweg in Sint-Gillis (Brussel). Geert Coolman is de CEO van Lab9 Group.