ION hockey statieportret

ION wordt hoofdsponsor van de Belgische Hockey League

WAREGEM - Het voetbal heeft de Jupiler Pro League, het hockey heeft voortaan zijn ION Hockey League. De projectontwikkelaar uit Waregem is de nieuwe hoofd- en naamsponsor van de nationale eerste klasse in het hockey. Dat hebben CEO’s Davy Demuynck en Kristof Vanfleteren vandaag bekendgemaakt in het bijzijn van enkele 'gouden olympische' Red Lions en de voorzitter van de hockeycompetitie. De Hockey League had al langer plannen klaar om de Belgische competitie verder te professionaliseren. Sponsoring maakt deel uit van dat plan.  

 

“We hebben altijd het gevoel gehad dat hockey als sport goed overeenstemt met ons merk en de waarden waarin we geloven” aldus Davy Demuynck, CEO van ION. “Het is een zeer eerlijke sport, met veel respect en sportiviteit, waarden die we dagelijks ook binnen ons bedrijf terugzien. Voorts is het een familiesport met een sterk generatie-DNA. In veel van onze projecten vinden we datzelfde generatieproces terug, waarbij investeerders nadenken over hun gezin en hun toekomst. Tot slot groeit hockey net als ION op het nationale en internationale toneel.”

War on talent

De samenwerking moet resulteren in een win-winsituatie waarin alle partners elkaar sterker maken. De sport kan verder professionaliseren, ION wil zijn netwerk zeer gericht verstevigen en duurzame relaties uitbouwen. De gegenereerde ‘return on investment’ wordt daarbij geen natte vinger werk, maar zal jaarlijks vakkundig worden gemeten door onafhankelijke bureaus.

Naast de financiële inbreng, dragen ook de medewerkers van ION hun steentje bij. Ze werken mee aan de digitale ondersteuning van de competitie en aan een nieuwe website voor de Hockey League. De hele beleving voor de fans wordt naar een hoger niveau getild en na elke wedstrijd zal een ION Man of the Match worden gekozen. Hoogtepunt wordt de ION Hockey Finals, waarop de projectontwikkelaar klanten en medewerkers zal verwelkomen.

Alle inspanningen moeten er ook toe bijdragen dat de clubs meer talent kunnen aantrekken. Maar ook ION ziet het partnership als een wapen in de heersende war on talent. Talent is erg belangrijk voor ons bedrijf en we hopen dat deze samenwerking een positief beeld zal geven van onze wervingsinspanningen en kan overtuigen om bij ons aan de slag te gaan”, besluit Kristof Vanfleteren, co-CEO bij ION.

Geen hobby

De sponsoring is geen hobbyproject van de CEO’s, wordt nog benadrukt. Uiteraard begint alles met meer visibiliteit creëren, maar ION wil ook op het vlak van sponsoring ‘best in class’ zijn en trekt voluit de kaart van een professionele aanpak en sponsorship activation.

“De televisiedeals met Proximus, VOO, Telenet en Sporza zijn zeer interessant voor ons merk, maar we zijn er niet louter om met onze naam in beeld te komen”, aldus nog Kristof Vanfleteren. “We willen in woord en daad aantonen dat wij een partner zijn die voor 100 procent mee zijn schouders zet onder een project. Daarnaast zien we het ook als een écht partnership. Dat wil zeggen dat we ook echt werk willen maken van extra return voor ons. Het hockey is erg aanwezig in steden waar wij als ontwikkelaar volop groeien en ook het publiek sluit sterk aan bij ons doelpubliek van kopers en investeerders.”

foto: Het Nieuwsblad