1

Studenten proeven van ondernemerschap op Ladeuzeplein

LEUVEN - 94 laatstejaars van de studierichting Bedrijfsmanagement, keuzetraject Kmo & Ondernemen, aan UCLL baten tot 5 maart aanstaande een pop-up uit op het Ladeuzeplein in Leuven. Hun 10 concepten, gaande van unieke creaties met LED-licht tot Turkse koffie, komen hierdoor extra onder de aandacht. 

Leuven krijgt er zo voor even meteen 10 nieuwe winkels bij, pal in het centrum. Sinds vorige week kan je bijvoorbeeld binnenspringen bij pop-up Julius Coffee voor een bijzondere koffie-ervaring. Daar hoort onder meer Turkse koffie bij. Sfeer & Meer werkt samen met lokale ondernemers “om van je huis een warme thuis te maken”. De student-ondernemers van de pop-up LEDZONE creëerden zelf verlichting die stuk voor stuk uniek is. Ook de webshops die in december al live gingen, blijven operationeel zodat klanten echt ‘omnichannel’ kunnen shoppen: in de winkel én online, naargelang het uitkomt. Tijdens de pop-up worden er ook workshops en tastings georganiseerd.

Kers op de taart

Christel De Lange, opleiding Bedrijfsmanagement, UCLL: “Dit project is de kers op de taart van hun driejarige opleiding. De UCLL-studenten buigen de actuele leegstand in Leuven om tot een kans om hun ondernemerschap te ontwikkelen en willen met hun initiatieven een inspiratiebron zijn voor andere creatieve ondernemers.” Het omnichannel-aspect lijkt ook een blijver. “De studenten leren voortdurend omgaan met veranderende omstandigheden en doen dit op een erg knappe manier. Ze kunnen navigeren doorheen een digitale wereld en tegelijkertijd hun shops runnen op efficiënte wijze. Ze voorzien daarnaast ook workshops, lezingen,… Het zijn echte allround ondernemers!”