“Onze ‘Customer Journey Scan’ is in feite het verlengstuk van de klassieke mystery shopping”, vertelt Stijn Rommens. “Een mystery shopper brengt incognito en in opdracht van de winkeleigenaar een bezoek aan diens zaak. Vervolgens noteert hij zijn bevindingen over de service van het personeel, of hij gemakkelijk vindt wat hij zoekt, hoe hij de inrichting van de winkel ervaart, enzovoort.”
Omdat tegenwoordig de winkels niet enkel fysiek meer bestaan, vonden Kenis & Rommens dat er ook een manier moest bestaan om dit online na te gaan. Les Soeurs maakten als eerste gebruik van de ‘Customer Journey Scan’
Les Soeurs, de Belgische keten van conceptstores van Clio, Kay en Julie Hendrickx, was de perfecte case om hun nieuwe tool uit te testen. “De meeste kleinhandelszaken zijn van oorsprong fysieke winkels die pas achteraf zijn gestart met een online aanbod. Bij Les Soeurs verliep het traject net andersom”, vertelt Clio Hendrickx. “Het succes van ons concept heeft twee pijlers: we hanteren de prijszetting van de modeketens, maar bieden de beleving, het shoppingplezier en de service van een boetiek. Het volledige plaatje moet kloppen, online én offline.”
Hiervoor is de ‘Customer Journey Scan’ van Kenis & Rommens een ideale tool. “De customer journey scans die wij uitvoeren zijn maatwerk”, stelt Geert Kenis. “Wij onderzoeken elk verkoopkanaal en ieder touch point in de diepte en maken hierbij gebruik van onze ruime retailkennis en -ervaring.”