Ameloot Bram

Bram Ameloot (38) brengt de West-Vlaamse ‘Spa’ op de markt

OOSTKAMP - Met het nieuwe SAVEME komt een gloednieuw watermerk op de markt dat volgens zijn geestelijke vader Bram Ameloot (38) in niets te vergelijken is met de gekende watermerken. De 100 procent recycleerbare en dus duurzame blikjes van SAVEME zijn stuk voor stuk canvassen vol ideeën om van onze wereld een betere plek te maken.

Met SAVE M(other) E(earth) drink je niet alleen verfrissend Oostenrijks Alpenwater. Je zegt tegelijk ‘neen’ aan toegevoegde suikers én plastieken verpakkingen. En je steekt op een hippe, maar duidelijke manier je hand op voor een betere wereld.

Het minste wat je van Bram Ameloot kan zeggen, is dat hij een mooie droom heeft. “Onze missie spreekt voor zich: wij gaan resoluut voor een betere wereld”, zegt jonge ondernemer Bram Ameloot (38), de oprichter van SAVEME. “We denken verder dan de klassieke watermerken en stellen daarbij duurzaamheid voorop. We zijn een direct-to-consumer brand en we richten ons op jongeren die hoopvol naar de toekomst durven en willen kijken. We willen een echte community opbouwen met mensen die het goed voorhebben met onze planeet. SAVEME drinken, betekent dat je mee onze missie onderschrijft. En hoe je dat zelf ziet, dat kan je op een makkelijke en als je wil zelfs grappige manier uiten. We willen ook niet beginnen zeuren en zagen. We zijn positieve mensen, we geloven in onze planeet en al wie er rondloopt.”

Jongere generatie

Het plat- en spuitwater van SAVEME zal verkrijgbaar zijn via de webshop en valt op door de hippe branding. Maar er zit meer achter de kleurrijke blikjes van dit nieuwe watermerk. SAVEME wil vooral meer zijn en meer bieden dan gewoon ‘een watertje’. Als een credible street brand die staat voor positieve impact wil SAVEME vooral aan de jonge generatie een oplossing bieden voor hun bezorgdheden en mening. Het lifestylemerk biedt al wie dat wil een canvas om de creativiteit de vrije loop te laten.

Via de website van het disruptieve watermerk kan iedereen een ontwerp maken van zijn of haar ideale blikje (met positieve boodschap voor een betere wereld). Via social media kan je dan je eigen ontwerp de wereld insturen en anderen hiermee inspireren. SAVEME is nog meer dan een kanaal om ideeën rond een betere wereld kenbaar te maken. De meest creatieve designs zullen te zien zijn op de website en maken zelfs kans om op een bepaald moment ontwikkeld en verkocht te worden via de webshop.

Supergezond en verfrissend

Het water zelf dan. Het product is afkomstig uit de Oostenrijkse Alpen en profileert zich als een koel en cool alternatief voor de vele gesuikerde dranken. Het zuiver bergwater (beschikbaar in plat en bruis) heeft een pH-waarde van 7,9+. Dat is volgens Bram Ameloot een alkalisch rijk mineraalprofiel met precies de juiste elektrolyten die ons lichaam nodig heeft. Het water van SAVEME is een natuurlijk product zonder kunstmatige toevoegingen. Supergezond en mega verfrissend.

Ook de verpakking is heel bewust gekozen. Het blik is 100 procent recycleerbaar. “Al wie voor SAVEME kiest, zegt zo ‘neen’ aan de grote afvalberg van single use plastic bottles en de PET-flessen die alle concurrenten aanbieden”, aldus nog Ameloot. SAVEME sponsort ook The Ocean Cleanup, een organisatie die zich dagelijks inzet om plastiek uit de oceanen te filteren.  Een deel van de omzet gaat integraal naar deze organisatie.

Hippe sweaters en mutsen

En dan is er nog het marketing toetje op de taart. Naast het blik als creatief canvas biedt SAVEME ook hippe merchandise aan waarmee je je engagement om onze aarde te beschermen voor iedereen zichtbaar kan maken. Op de website kan je er een duurzame street style collectie terugvinden, gaande van sweaters en sweatshirts gemaakt uit 100 procent organisch katoen, beanies in verschillende kleuren tot unisex sokken. Volledig binnen de gedurfde stijl van SAVEME. Op die manier draagt de consument ook zijn ‘ecologisch steentje’ bij, zo luidt de door marketeers ingefluisterde redenering.