In 2021 sloot Circet Benelux meer dan 190.000 huishoudens en bedrijven aan op glasvezel, haalde het bedrijf z’n eerste beheerscontracten binnen voor glasvezelnetwerken, plaatste het 60.000 slimme meters en installeerde het 10.000 nieuwe laadpunten voor elektrische wagens. De lat voor 2022 ligt hoog.
“Afgelopen jaar is onze focus vernauwd: we hebben ons toegelegd op telecom-netwerkservices, slimme meters en laadpalen”, vertelt Oost-Vlaming Bavo De Cock. “Die vernieuwde strategie heeft ons geen windeieren gelegd. Dankzij de focus, het ondernemerschap, de veerkracht en het lef van onze mensen hebben we onze doelstellingen ruimschoots overtroffen.”
“We willen niet enkel Europees groeien, maar ook mondiaal.”
Bavo De Cock, CEO Circet Benelux
Méér dan werk genoeg
De toegenomen digitalisering tijdens de coronapandemie gaf Circet wind in de zeilen. “We konden volop performante netwerken installeren en onderhouden”, vervolgt De Cock. “Met meer dan 480.000 telecominterventies, waaronder ook heel wat reparaties, was er méér dan werk genoeg. Maar we hebben ook stevig geïnvesteerd in onze interne werking: van adminstratieve en organisatorische verbeteringen tot een vooruitstrevend hr-beleid waarbij de groei van onze medewerkers centraal staat.”
Groeiplannen
Circet heeft ambitieuze plannen in België, Nederland en Luxemburg, maar kijkt ook verder. “We willen onze aanwezigheid in Europa verder uitbreiden: momenteel zijn we actief in 8 landen, maar daar mogen er gerust nog een aantal bijkomen. En we willen niet enkel Europees de nummer één zijn, maar ook mondiaal. Onze aanwezigheid in Noord-Amerika in 2022 is alvast een stap in de goede richting.”