Cake for Business is een marketingplatform waarmee retailers en merken op een gerichte manier cashback-kortingen kunnen aanbieden aan consumenten. Wie dus Cake toegang verschaft tot zijn data, kan genieten van kortingen bij bedrijven als Schoenen Torfs, JBC, Veritas, Deliveroo en Lukoil. Belgische consumenten hebben via het platform al meer dan 800.000 euro aan geautomatiseerde cashbacks verdiend, waarvan 125.000 euro in december 2021.
Aan de andere kant verhandelt Cake de (anonieme) data aan geïnteresseerde bedrijven. Zo krijgen ze inzichten in het aankoopgedrag van de diverse doelgroepen, zodat ze hun aanbod en marketing daar op kunnen afstemmen. Een wisselwerking die prima verloopt.
Cake heeft recent nog een extra dimensie aan het platform toegevoegd. Financiële instellingen kunnen Cake integreren in hun eigen banking-app, zodat de kortingen bij de commerciële partners automatisch worden doorgevoerd als er via de bankrekening wordt betaald. Ze krijgen bovendien een commissie op elke cashback die gegeneerd wordt. Deze formule, Cake for Banks genoemd, zal nu als plug & play-oplossing worden aangeboden bij Europese bankinstellingen. Om de schaalvergroting door te voeren, is extra kapitaal opgehaald. De Franse fintech-VC Truffle Capital leidt, ondersteund door investeerders van het eerste uur, de kapitaalronde van 4,6 miljoen euro.
Patrick Lord, Senior Partner bij Truffle Capital, is verheugd: “Wij geloven dat Cake erin geslaagd is om customer rewards op te zetten op de meest naadloze, frictieloze manier, en tegelijkertijd banken te voorzien van sterke klantentrouw en data monetization. Voor retailers biedt Cake een marketingtool met een ongezien hoge ROI. De aanpak van het platform is disruptief en heeft alles wat nodig is om een wereldleider in deze sector te worden. Vandaar dat we heel graag de leiding nemen in deze nieuwe kapitaalronde.”
De banking-app voor consumenten, waar Cake initieel mee lanceerde, wordt vanaf februari afgesloten en maakt ruimte voor een volledige focus op banken en bedrijven.