Living Objects & Furniture volgt niet het klassieke patroon van lente- of najaarscollecties. “We mikken op interieurstukken met een tijdloos karakter die trends overstijgen en gaan voluit voor duurzaamheid waar elke liefhebber van huisinrichting voor staat te springen”, aldus Bruno Lippens, één van de twee oprichters. “En het mooiste bewijs is er: we bereikten al heel snel een aantal early adopters die onze producten al goed verkopen.”
Het merk blijft bij het uitbouwen van de collectie trouw aan haar werkwijze en gebruik van materialen. “Massaproductie laten we bewust links liggen en we produceren alles bij kleinere ateliers in Europa.”
Lokale familiebedrijven
“Gezien het overweldigende succes van de eerste collectie bij een paar selecte dealers en early adopters, zagen we ons genoodzaakt ons netwerk van productie ateliers uit te breiden”, vervolgt mede-oprichter Loïc Willemot. “We kunnen hierbij gelukkig terugvallen op een zeer uitgebreid internationaal netwerk en dankzij de jarenlange kennis van Bruno en mezelf slagen we erin de kwaliteit te blijven garanderen aan correcte retail prijzen.”
“We blijven steeds trouw aan onze filosofie en visie: onze ateliers worden nauwgezet geselecteerd op basis van de hoogste kwaliteitseisen qua materialen en op basis van hun ambachtelijke knowhow. We kiezen doelbewust voor een samenwerking met lokale familiebedrijven, die de artisanale knowhow combineren met ultramoderne technologie. Zij begrijpen onze filosofie en visie en kunnen de flexibiliteit aanbieden die we vragen voor onze klanten.”
Personalisatie
Living Objects & Furniture onderscheidt zich van de andere door niet te mikken op standaard modellen, materialen & collecties. En daarbij is ook personalisatie een belangrijk gegeven: ruim 80 procent van de collectie kan zelf samengesteld worden qua kleur, materiaal en afwerking. Dit blijft uiterst belangrijk, ook voor toekomstige accessoires en meubelen. Hierdoor kan de winkelier een volledig eigen collectie samenstellen, waar zowel de high-end meubel- en decoratiewinkels als de betere interieurarchitecten dankbaar gebruik van maken.
“Het gebruik van enkel de ‘&’ op onze producten pusht bovendien de anonimiteit in de verkoop en beschermt de winkelier tegen het internetshoppen”, besluit Bruno.