Nina Derwael

Turnkampioene Nina Derwael kiest voor Baloise Insurance

Baloise Insurance breidt zijn samenwerking met topturnster Nina Derwael uit. De olympische kampioene, die al het gezicht was van de #AltijdAlert-preventiecampagne, wordt de komende drie jaar merkambassadrice van de verzekeraar. “Nina is onmiskenbaar een topatlete, maar daarnaast een heel joviale en professionele jongedame die perfect past bij onze Baloise-familie”, zegt Henk Janssen, CEO van Baloise Insurance.

 

Medailles op EK’s, WK’s en de Olympische Spelen, al 3 keer Sportvrouw van het jaar, Nina Derwael heeft het allemaal. Maar buiten de sporthal heeft ze ook een groot maatschappelijk engagement. Dat bleek al toen ze instemde om het gezicht te worden van de #AltijdAlert-campagne van Baloise Insurance en VIAS Institute. Daarin roept de turnkampioene iedereen op om het gsm-gebruik achter het stuur te bannen en zo talloze verkeersongevallen te vermijden.

“Al vóór mijn gouden medaille in Tokio had ik al enkele keren fijn samengewerkt met Baloise Insurance. Toen de vraag kwam om op langere termijn samen te werken, was de keuze snel gemaakt. Een bedrijf met een hart voor sport en aandacht voor preventie, diversiteit en de ontwikkeling van jong talent past perfect bij mij”, aldus Nina Derwael.

Inspiratiebron

Haar professionalisme en focus tijdens deze samenwerking in combinatie met haar dynamische persoonlijkheid gingen niet onopgemerkt voorbij en sluiten aan bij de normen en waarden die Baloise Insurance wil uitdragen. Daarom breiden Nina Derwael en Baloise Insurance de samenwerking nu verder uit met een exclusiviteitscontract. Zo wordt Baloise Insurance de enige verzekeraar aan wie de olympische kampioene haar naam verbindt en wordt ze ook merkambassadrice tot eind 2024.

“Nina is gekend voor haar prestaties van wereldniveau, maar wij zijn de afgelopen periode enorm gecharmeerd geraakt door de jonge vrouw achter de gouden medailles. Samen met ons zal ze zich verder inzetten voor onder meer welzijnspromotie en verkeersveiligheid. Met haar positieve uitstraling zal ze jong en oud inspireren in onze toekomstige initiatieven”, besluit Henk Janssen, CEO Baloise Insurance.