LEUVEN Sigrid Janseghers Exact Sigrid Jansegers.

Softwarehuis bejubelt 5 accountancykantoren

WEMMEL – Business softwareleverancier Exact heeft voor de allereerste keer de Officium Universalis Award uitgereikt aan 5 accountancykantoren. De kantoren mogen zich dit jaar het meest complete accountancykantoor noemen.

Crowe Spark (Machelen, Mechelen en Antwerpen), Kris Pyl & Partners (Kapellen), Titeca (Roeselare, Brugge, Gent,..), UNNU (Aartselaar) en VGD (Wemmel, Leuven, Keerbergen, Halle, Antwerpen,..) hebben van de 88 genomineerde kantoren de hoogste totaalscore gekregen en mochten de Officium Universalis Award in ontvangst nemen.

Optimaal ontzorgen

53% van de Belgische kmo’s verwacht dat hun boekhouder hen coacht en adviseert in het leiden van hun bedrijf. Dat blijkt uit de KMO Barometer 2021 van Exact. “Met de ‘Officium Universalis Award’ willen we de accountants in de verf zetten die vooruitstrevend zijn en zich onderscheiden op vlak van dienstverlening door innovatieve software te combineren met een uitgewerkte aanpak om ondernemers te helpen groeien. Een mix van automatiseringen, inzichten, controle en advies zorgt ervoor dat accountants hun klanten optimaal kunnen ontzorgen. De winnaars van de prijs hebben dit volgens hun klanten goed begrepen”, zegt Sigrid Jansegers, Sales Director bij Exact België.

Winnaars

Crowe Spark scoort goed bij z’n klanten op vlak van digitalisering, snelheid waarmee het kantoor communiceert en klanten bijstaat, en persoonlijke aanpak. De accountants denken mee met de ondernemer, waardoor die laatste altijd een klankbord heeft om ideeën of strategieën bij af te toetsen.

Kris Pyl & Partners pleziert klanten met z’n gebruik van innovatieve software en andere technologie, en real-time inzichten in cijfers. Door deze hoge mate van digitalisering hebben de accountants meer tijd voor advies op maat van elke ondernemer.

Titeca blinkt volgens klanten uit in het geven van duidelijke adviezen op de juiste momenten, snelheid van de dienstverlening en communicatie, en persoonlijke aanpak. Ook de klantvriendelijkheid en hoge mate van behulpzaamheid vallen op bij de klanten.

Wat de klanten van UNNU het meeste opvalt, is de hoge mate van digitalisering van het administratief proces met innovatieve software. Hierdoor kan het kantoor snel communiceren met haar ondernemers en tijdig persoonlijk advies en hulp bieden.

VGD positioneert zich als innovatief kantoor dankzij het dashboard dat real-time inzicht geeft in de cijfers van hun klanten. Op deze manier zorgt VGD ervoor dat de adviezen van de accountants altijd relevant zijn, waardoor ondernemers de juiste beslissingen kunnen nemen of tijdig kunnen bijsturen indien nodig.