Simon Koninckx richtte zijn bedrijf in 2017 op, maar is er sinds eind september 2021 fulltime mee bezig. Schilderwerken Koninckx, hoofdaanneming voor algemene schilder- en interieurwerken, groeit stevig en telt ondertussen reeds 12 medewerkers.
Koninckx is al Beerschotsupporter vanaf het eerste uur, en dit partnership is dan ook niet nieuw. “Ik ben zelfs nog jeugdspeler geweest. Ik heb op de Wilrijkse pleinen gevoetbald van de duiveltjes tot de scholieren. Die band is nooit meer gestopt. Vandaag ben ik lid van de Young Business club en ben ik ook partner van de club waarbij ik met mijn bedrijf visibiliteit in het stadion heb.”
Wie denkt dat Schilderwerken Koninckx hier alleen maar wat visibiliteit komt halen, heeft het mis. “Ik probeer de club ook op verschillende andere manieren te helpen. Zo heb ik hier bijvoorbeeld de vernieuwde perszaal geschilderd. Natuurlijk haal ik daar zelf ook wel iets uit. Zo kom ik via Beerschot in contact met heel wat nieuwe potentiële klanten. Dat is niet enkel een meerwaarde op businessvlak, maar het is ook heel erg leuk om andere Beerschot-minded ondernemers te kunnen ontmoeten.”
“Toen de vraag kwam om de video van ‘den derby’ te sponsoren heb ik niet getwijfeld. Zeker omdat ik wist dat de inhoud van het filmpje fantastisch goed aansloot bij mijn bedrijf. ‘Ne pot mauve varef”, beter dan dat wordt het niet voor een schildersbedrijf. Dat is voor mij heel sterk, op die manier adverteren heeft volgens mij een grote meerwaarde.”