Man flips a block changing 2021 to 2022. New year beginning. Holidays and Christmas. Trends and changes in the World. Build plans and goals. New normal. Summing work done.

Made in blikt terug op een succesvol 2021

Made in blikt tevreden terug op het voorbije jaar met 5,5 miljoen unieke bezoekers en 26 miljoen pageviews op de website. Het B2B-nieuwsmerk van Mediahuis, dat een jaar geleden een volledig vernieuwd platform lanceerde en Frederik De Swaef als hoofdredacteur verwelkomde, kan zo haar unieke positie in de markt bestendigen.

Het voorbije jaar lanceerde Made in heel wat nieuwe concepten. Zo pakten we uit met twee podcast reeksen (Vroege Vogels en Familiebedrijven) die goed waren voor 20.000 luisteraars. Een succesformule die we in 2022 verderzetten.

Bovendien ging de nieuwe rubriek Stories van start: diepgaande interviews en achtergrondverhalen over ondernemers uit de regio. In CEO binnenstebuiten interviewden we Bert Vandebuerie van Connexi en de rubriek ‘Straffe Madammen’ bracht het verhaal van o.a. Ann Vancoillie van Aluvision en juwelenontwerpster Celien Roelens.

Voor ons groot duurzaamheidsdossier Sustainable Stories brachten we 50 pioniers uit de bedrijfswereld live bij elkaar om te brainstormen over verschillende duurzaamheidskwesties. Hun kennis en expertise werd de basis van een geslaagde videoreeks. Daarnaast werden de journalisten regelmatig als vliegende reporters op pad gestuurd om ondernemers te interviewen en bedrijven in beeld te brengen. Voor de reeks Horeca Comeback ging journalist Rani bijvoorbeeld langs bij De Mol deelnemer Sven (De Bevoorrading) en Ronnie Keisse van Café De Karper.

Lancering 18 sectornieuwsbrieven

Naast ondernemersnieuws uit je favoriete regio kun je nu ook abonneren op een nieuwsbrief over een specifieke sector. De voorbije maand werden de 18 nieuwsbrieven gelanceerd en intussen wekelijks al 65.000 keer uitgestuurd. Je kan je hier registreren of je vinkt de sectoren aan bij de nieuwsbriefvoorkeuren in je ‘Mijn Made in’-profiel.

Top 5 best gelezen artikels in Oost-Vlaanderen

Het voorbije jaar werden er bijna 10.000 artikels geschreven op Made in. Dit was de top 5 best gelezen items in Oost-Vlaanderen:

  1. Horeca Comeback van Perer Goossens (Hof van Cleve): “We kunnen op 8 mei onmogelijk openen”
  2. Gents duo lanceert nieuw ontmoetingsplatform voor singles
  3. Eigenaars Gentse pitazaak bouwen bakkerij om vraag bij te kunnen houden
  4. Uniek ondernemersverhaal: Broer en zus nemen oudste vastgoedkantoor van Gent over
  5. Huurland haalt gestolen machine zelf terug uit Polen

Het team van Made in kijkt uit naar een schitterend en succesvol 2022. Wij wensen voor jou hetzelfde!