44294533_571930003264225_6554579298714386432_n Foto: Brasserie De Post

De Post en Odette in Geel trekken kaart van digitalisering

Om de uitbating van haar twee succesvolle etablissementen De Post en Odette in centrum Geel te optimaliseren, rekent Katrien Janssens op het Leuvense Horeko. Deze online beheertool voor keuken- en personeelsprocessen ondersteunt haar onder meer bij de personeelsplanning, prijsbepalingen en het stockbeheer. Heel wat processen verlopen zo niet alleen vlotter, Katrien profiteert ook van meer transparantie in de zakencijfers, wat haar toelaat om betere keuzes te maken die het succes van De Post en Odette ten goede komen.

Ruim twintig jaar runt Katrien Janssens Brasserie De Post in Geel: een begrip in de regio en ver daarbuiten. De zaken gaan dus goed. Zo goed zelfs dat de zaakvoerder in 2017 met Odette een tweede brasserie opende op de Markt in Geel. In Odette zet Janssens meer in op de totaalbeleving: een halfopen keuken, een meer exclusieve kaart en een lounge op de eerste verdieping. Een succesvolle brasserie uitbaten en doen bloeien is een hele uitdaging, laat staan twee. Daarom rekent ze op Horeko, de praktische horeca-software die haar met de kracht van digitalisering helpt om de efficiëntie te verhogen en tegelijkertijd het overzicht en de controle te behouden.

Dankzij de digitale totaaloplossing van het Leuvense Horeko kan Katrien enerzijds haar marges verbeteren en de personeelsplanning efficiënter aanpakken. “Vroeger was het niet makkelijk om marges te berekenen op bepaalde producten”, vertelt de uitbaatster. “Ik werd al snel overtuigd door de meerwaarde van Horeko omdat ik op een doeltreffende manier alle cijfers in kaart kan brengen en snel kostprijsberekeningen kan maken. We staan bekend om onze ruime porties. Het is daarbij eens zo belangrijk om de marges goed te berekenen en een goede prijszetting te hanteren. We krijgen dankzij Horeko veel meer inzicht in onze cijfers en meer controle. Hierdoor zijn we in staat om ons rendement te optimaliseren.”