2

Vernieuwde INNO moet Belgisch omnichannel warenhuis van de toekomst worden

LEUVEN - INNO Leuven heropent na een grondige verbouwing zijn vernieuwde department store. Er is een uitgebreide home-afdeling en de afdeling lingerie kreeg wat meer cachet. De vernieuwingen passen in de strategie van het modebedrijf om het Belgische omnichannel-warenhuis van de toekomst te worden.

Na het positief geëvalueerde proefproject in Schoten, hebben de eerste INNO-filialen een grondige make-over gekregen. Naast de department stores in Luik en het Waasland Shopping Center steekt ook die in Leuven in een nieuw jasje. “Wie onze vernieuwde department store binnenstapt, voelt direct de positieve vibe van het inspirerende interieur. Natuurlijke warmte en gezelligheid zijn overal voelbaar door het royale gebruik van nieuwe houten meubelen, houten bekleding aan de kassa’s, en zithoeken met tapijt en fauteuils. De winkelarchitectuur zet in op een uitnodigend grondplan, met diverse werelden. Behangpapier, videowalls, quotes op muren en deuren, designverlichting en focuspunten verspreid over de hele winkel maken dat er overal wel wat te beleven valt”, zegt Peter Vanroy, Store Manager bij INNO Leuven.

Binnen en buiten

Het eerste wat de Leuvense shoppers zal opvallen, is de facelift van het exterieur. Aan de gevel in de Diestsestraat, die het nieuwe INNO-logo draagt, werd al het schrijnwerk in een zwart jasje gestoken. Ook de etalages zitten helemaal in de nieuwe look. Binnen krijgt elke afdeling van de department store een eigen karakter. “We brengen meer emotie en warmte in de winkels. Shoppers moeten zich goed voelen bij ons. We verdelen het warenhuis in werelden: elke afdeling heeft z’n eigen sfeer, met zithoeken, planten …”, vertelt Elly Zwinnen. Merchandise-Marketing Director bij INNO.

Home-afdeling

De home-afdeling werd uitgebreid met keukenaccessoires en decoratieartikelen. Hiermee gaat de winkel in op de wensen van de lokale shoppers, die tot nog toe maar een beperkt aanbod vonden in hun regio. Er zijn thematische werelden rond koken, tafelen, deco, slapen en huishoudlinnen ingericht. Daarnaast maakt de bagage-afdeling plaats voor een seasonal market, die momenteel helemaal rond de eindejaarsfeesten draait.

Verdiepingen 

Op het gelijkvloers vind je lingerie, lederwaren, parfumerie, juwelen en horloges. De beauty- en parfumerieafdeling is helemaal vernieuwd en kreeg nieuwe meubelen. Verbeterde verlichting laat de juwelen en horloges nog meer schitteren. Accessoires worden extra in de kijker gezet. De fors uitgebreide lingerie-afdeling krijgt meer cachet en beleving, met bijvoorbeeld luxueuze paskamers.

De eerste verdieping verwent de vrouwelijke shoppers met kleding en accessoires. In de bekende merkencorners ontdekken zij heel wat nieuwe merken. Er is extra aandacht voor Belgische mode. Daarnaast maakt INNO het zijn klanten gemakkelijk met overzichtelijke zwart-witte signalisatie, uniforme merkenaanduiding en handige hulpmiddelen zoals maat- en pasvormtabellen en papieren lintmeters. Verdwenen zijn de gebruikelijke paspoppen, hun gestileerde opvolgers zijn stijlvoller en eigentijdser.

In de herenafdeling, op de tweede verdieping, trekt INNO dezelfde lijn door. Nieuw meubilair en nieuwe kleuren zorgen voor extra sfeer en inspiratie in de merkencorners. En ook de heren ontdekken meer merken om uit te kiezen dan vroeger. Nog op de tweede verdieping vind je de nieuwe afdeling bagage. Er is ook een upgrade van de klantendienst, de services afdeling genaamd,  waar je onder andere kan genieten van een kopje koffie.